اخبار ویژهحوادث و انتظامیشورای اسلامی شهر و شهرداری

آتشِ کمبود تجهیزات آتش نشانی، شلعه آتش در پاساژ آریا را شعله‌ورتر کرد

به گزارش چنارنیوز، با وجود حضور و تلاش مجموعه های متولی مقابله با آتش سوزی در حادثه پاساژ آریا شهرستان کوه‌چنار اما امکانات و تجهیزات آتش نشانی شهرداری قائمیه متناسب با نوع مقابله با این حادثه نبود که این امر زمان اطفای حریق را به چند ساعت افزایش داد.

آتش سوزی مجتمع تجاری آریا در قائمیه

شهرستان کوه‌چنار هنوز از داشتن بسیاری تجهیزات و امکانات لازم آتش نشانی از جمله بالابر ، داشتن خودروی مناسب با سرعت و قدرت مانور بالا و غیره محروم است و چنانچه حادثه ای سنگین رخ دهد جان مردم به خطر می افتد زیرا که این تجهیزات است که حرف اول را در کنترل حادثه می زند و باید در نظر داشت چنانچه بخواهیم در وقوع حوادث خدمات بهتری بدهیم به تجهیزات بهتر و پیشرفته تری نیاز است ولی متاسفانه چندین سال است تامین تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی این شهر از حیطه اصلی وظایف مسئولان مربوطه خارج شده است.

سرعت، دقت و داشتن تجهیزات و امکانات از ضرورت های موفقیت در آتش نشانی و از وظایف مهم آتش نشانان است و موجب تسریع در انجام ماموریت ها می شود، شغل آتش‌نشانی شغلی پراسترس و پردغدغه است که به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است که علاوه بر اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به داشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز اهمیت بیشتری داده شود.

آتش سوزی مجتمع تجاری آریا در قائمیه

همچنین خودروهای آتش نشانی فرسوده است و با کمبود خودرو اطفای حریق مواجه هستیم که درخواست داده شده است ولی با توجه به افزایش هزینه های خودرو و سایر تجهیزات تاکنون اقدام خاصی برای رفع مشکلات انجام نشده است.

راهبر اصلی آتش نشانی، کاهش خطر است، کیفیت کار آتش نشانی به سرعت در رسیدن به محل حادثه و عملکرد مطلوب در هنگام انجام عملیات است که تمام این موارد علاوه بر توان نیروها با داشن تجهیزات مورد نیاز محقق می شود.

در حادثه آتش سوزی پاساژ آریا حدود ۳۶ آتش نشان از چهار شهرستان اطراف جانانه و با تمام توان و فداکاری به اطفا حریق کمک کردند.

بیشتر بخوانید: تصاویر و جزئیات آتش سوزی مجتمع تجاری آریا در قائمیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا