جهاد کشاورزیکازرون

صدور نخستین گواهی محصول سالم خیار سبز برای کشاورز روستای خداآباد منطقه شاپور

به گزارش چنارنیوز، مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برای اولین بار گواهی محصول سالم (ICM) برای خیار سبز فضای باز در این شهرستان صادر شد.

مرضیه دهقان افزود: خیار سبز تولیدی در فضای باز در سطح سه هکتار توسط مهدی رستمی کشاورز پیشرو روستای خدا آباد منطقه شاپور این شهرستان پس از نمونه برداری از محصول و انجام آزمایشات سموم، نیترات و فلزات سنگین گواهینامه ICM دریافت کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده از روش‌های غیرشیمیایی در کنترل آفات و بیماری‌ها،از جمله استفاده از کارت های رنگی برای ردیابی و شکار آفات، استفاده از قارچ‌کش بیولوژیک تریکودراما و… از اقدامات انجام شده در این مزرعه جهت دریافت گواهی محصول سالم است.

دهقان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از محصولات شهرستان کازرون، شرایط لازم برای کسب گواهی ICM را دارند اظهار کرد: این گواهی برای کشاورز برند محسوب می‌شود و می‌تواند محصولات خود را به صورت بسته‌بندی با کد محصول سالم و گواهی شده به بازار عرضه کند.

مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه گواهی ICM یا پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها” از سوی انجمن صنفی کلینیک‌های گیاهپزشکی استان فارس صادر می شود از کشاورزان خواست که جهت اخذ گواهی محصولات سالم و استاندارد به مراکز جهاد کشاورزی یا واحد حفظ نباتات این مدیریت مراجعه کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا