اخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاجره و بالادهچند رسانه ایخشتکازرونکنارتخته و کمارجکوهمرهگالریمحیط زیست

لزوم برخورد با انشعابات غیر مجاز آب

به گزارش چنارنیوز، نشست مسوولان و دهیاران شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار با حضور نماینده مردم دوشهرستان در مجلس شورای اسلامی بخشداران جره‌بالاده، کوهمره نودان، خشت و کنارتخته با مدیر کل آب‌وفاضلاب برگزار شد.

در این دیدار که با هماهنگی نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود بخشداران مشکلات روستاهای تابعه را بیان کردند .

بخشدارمرکزی کازرون بر لزوم برخورد با انشعابات غیرمجاز در این بخش تاکید کرد و با بیان اینکه در روستای جامه‌بزرگی انشعابات غیر مجاز بیشتر از دیگر نقاط است گفت: برخی از این انشعابات غیرمجاز باعث شده تا سرانه مصرف هر نفر به ۵۰۰ لیتر برسد که این میزان در ایران ۱۵۵ لیتر است.

علی‌ناز طهماسبی افزود: بیشتر این انشعابات غیرمجاز برای آبیاری باغات استفاده می‌شود که اغلب مردم می‌دانند که این انشعابات را چه کسی استفاده می‌کند.

بخشدار مرکزی شهرستان کازرون با گلایه از حفر نشدن و نیمه تمام ماندن چاه آب مجموعه دهستان بلیان شد و اظهارداشت: با حفر این چاه جمعیت زیادی از بخش مرکزی شامل روستاهای سیف‌آباد، علی‌آباد میانکوه و زوالی وبلیان مشکل آب شرب آنها حل می‌گردد.

دهیار روستای دریس از کمبود آب در این روستا با وجود نزدیکی به بهترین آب‌های زیرزمینی شهرستان گلایه کرد و خواستار تعویض ۷۰۰ متر شبکه فرسوده آب‌شرب این روستا شد.

دهیار خیرات‌آباد برکتک با گلایه از اینکه این روستا با دوهزار و ۵۱۷ نفر جمعیت از کیفیت و کمیت بسیار پایین آب شرب است از مسوولان خواست تا مشکلات این روستا مورد توجه قرار گیرد.

دهیارران روستاهای امامزاده سید حسین و حسن آباد نیز از انشعابات غیر مجاز گلایه کردند و خواستار برخورد با این مسئله شدند.
دهیاران روستاهای حکیم‌باشی بالا و پایین(حسین‌آباد)، گنجه‌ای و الیاس آباد نیز مشکلات آب‌شرب خود را بیان کردند و خواستار رسیدگی به آن شدند.

دهیار ملای انبار شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه این روستا بزرگترین روستای دو شهرستان کازرون و کوهچنار است ۲۰۰ خانوار آن هنوز آب رسانی درستی نشده است.

دیگر دهیاران در بخش‌های جره‌بالاده و کنارتخته‌وکمارج و خشت و چنارشاهیجان از کمبودها و مشکلاتشان به مسوولان گفتند و از مسوولان حاضر خواستند تا فکری به حال شبکه فرسوده آب و همچنین مشکل بهداشتی آب‌شرب در روستاهایشان کنند.

علی بوستانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه مشکلات روستاهای دو شهرستان کازرون و کوهچنار را بررسی می‌کنیم قول مساعد جهت تسریع در این کار داد.

عکاس: حسین کیانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا