اخبار ویژهبخش هاسیاسیکازرون

واکنش امام جمعه قائمیه به تشکیل شهرستان جدید

به گزارش چنارنیوز، حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در خطبه نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به بحث تجزیه و جدا شدن ۲ بخش چنارشاهیجان و کوهمره تحت عنوان کوهچنار از شهرستان کازرون اظهار داشت: سیاست دولت بر عدم تمرکز بوده و ارتقاء روستا به شهر و شهر به بخش و بخش به شهرستان و شهرستان ها به استان به این دلیل است که مردم بهتر زندگی کنندودسترسی ها آسان تر شود و مردم در رفاه و آرامش باشند.

وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری ظوابطی داردکه  از نظر قانون اگر منطقه ای دارای ۲ بخش و چند دهستان باشد این حق را دارد که درخواست شهرستان شدن کند گفت: امروز بخش چنارشاهیجان و کوهمره با داشتن شرایط قانونی بعد از حدود ۴۰ سال از انقلاب مطالبه شهرستان شدن دارد این یک حق است.

حجت‌الاسلام انصاری تاکید کرد: آنچه امروز توسط نماینده  شهرستان کازرون پیگیری شده است توجه به حق قانونی مردم است.

امام جمعه قائمیه با یادآوری اینکه کشور ما با قانون اداره می شود و در همه امور تصمیم نهایی با قانون است و همه ما باید خود را با قانون اساسی تنظیم کنیم اظهارداشت: دولتمردان ما هیچ عقد اُخوتی با نمایندگان مجلس نبسته اند که تمام خواسته نمایندگان را تامین کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی نمایندگان مجلس سالهاست درخواست ارتقاء بخش ها به شهرستان دارند و یا مطالبات دیگر چرا محقق نشده است؟ چون شرایطشان کامل نبوده است در بحث شهرستان کوهچنار مراحل قانونی آن در استان و کشور طبق قانون انجام شده است.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه برخی از برادران کازرونی ما ناراحتند که باید نماینده از آغاز شروع این تصمیم اعلام می کرد، نظر سنجی می کرد مشورت می نمود بنده سوال می پرسم اگر این بحث در فضای عمومی طرح می شد آیا شما استقبال می کردید یا خیر؟ آیا واقعا برای این مطالبه مردم سنگ اندازی نمیشد؟ آیا خوشحال می شدید و نماینده را کمک می کردید یا نه؟

وی یاد آور شد: امام جمعه محترم شهرستان کازرون فرمودند با شهرستان شدن قائمیه مخالفتی ندارم و حتی قول همکاری دارند بله موافقتشان مشروط بود فرمودند مرز را رعایت کنید و هر تصیمی دارید خارج از محدوده امامزاده سید حسین (ع) و شاهپور باشد که این تذکر نصب العین بوده و رعایت شده است.

امام جمعه قائمیه تاکید کرد: جدا شدن قائمیه و کوهمره از کازرون و تبدیل آن به شهرستان هیچ گونه حقی را از کازرون ضایع نمی کند.مگرکازرون از شیراز جدا نشد آیا شیراز آسیب دید؟نورآباد از کازرون جدا شد آیا کازرون آسیب دید ؟خیر.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه شهر قائمیه در موقعیت شرایط خاص قرار گرفته است و محور اتصال ۳ استان است افزود: شهر مهاجر پذیر وجود طوایف مختلف محل گذر مسافران اینها گرچه خود امتیاز و فرصت است اما متاسفانه باعث مشکلات و معظلات فراوانی شده است.

خطیب جمعه قائمیه تصریح کرد: سالهاست شهر قائمیه در برزخ به سر می برد چون جزء مناطق برخوردار بوده است نه امتیاز مناطق محروم شامل حال او می شود و نه امتیاز مرکز شهرستان-برزخی که ما را سالها عقب نگه داشته است و از اعتبارات دولتی فقط نمکی در آش ما ریخته اند ظاهر شهر و شرایط کنونی گواه این مطلب است.

وی در ادامه افزود:  ما از جوانان بیکار مان در شهر خجالت می کشیم مردم در شرایط سختی زندگی می کنند درخواست ارتقاء به شهرستان را دارند.نماینده از این شهر به مجلس رفته به مردم قول داده مطالبه بر حقشان را دنبال کند تلاشهای فراوانی را انجام داده اند که قابل تقدیر است این مطالبه و حق مسلم مردم امروز به هیات دولت رسیده مردم شهر ما تسلیم تصمیم وزیران هستند.

حجت‌الاسلام انصاری بابیان اینکه چرا مردم خواهان شهرستان شدن هستند؟ گفت: محرومیت از اعتبارات دولتی۳% اعتبار نفت و گاز شامل حال چنارشاهیجان نمی شود چون عنوان برخوردار پیدا کرده ایم مرکز شهرستان شدن یعنی دریافت یک سهم مستقل از دولت ، که این اعتبار مجزا سبب تحول و پیشرفت می شود.

امام جمعه قائمیه در ادامه دلایل مطالبه شهرستان شدن افزود: استقلال ادارات ادارات ۲ فایده مهم دارد۱-بار روی دوش مرکز شهرستان برداشته می شود و خدمت رسانی به سایر بخش ها آسان تر۲-چند هزار نفر در محل سکونتشان به آسانی به کار و زندگیشان می رسند چه خسارتهایی در مسیر کازرون است ترافیک –تصادفات و جان دادن ها- فشار های مالی و ضایع شدن وقت و عمر ، تا کی مردم باید برای انجام امور اداری جانشان در کف دستشان باشد و ۵۰ کیلومتر طی طریق کنند خدا میداند که برخی ها در این شهر محتاج پول کرایه ماشین تا کازرون هستند.

وی دلیل دیگر مطالبه شهرستان شدن  را زمینه اشتغال و جذب سرمایه گذاران در منطقه دانست و گفت: در صورتی این کار فراهم می شود که اینحا شهرستان شود سرمایه داران با این شرایط، اعتماد به سرمایه گذاری در این شهر ندارند.

حجت‌الاسلام انصاری آسیب های فراوان و لزوم رسیدگی ویژه به این شهر را نیز از دلایل مطالبه شهرستان شدن دانست و افزود: بنده به مخالفین تجزیه شهرستان عرض می کننم برای رضای خدا یک روز جلوی دادگاه ما حاضر شوید و وضعیت پرونده ها را ببینید ، وضعیت کلانتری شهر را ببینید آیا این آسیب ها با یک کلانتری محقر و دادگاه عمومی قابل حل است.وقتی دادگاه به دادگتسری  ارتقاء پیدا کند کلانتری به فرمانده انتظامی و پلیس تخصص در شهر مستقر شود بخشدار فرمانداری شود-حوزه مقاومت به ناحیه قطعا آسیب ها کاهش می یابد-اشتغال رونق میگیرد و مردم بهتر زندگی میکنند.

وی با بیان اینکه آیا این منصفانه است که عده ای مقابل مطالبه به حق مردم قد علم کنند ، مخالفت کنند ، موضع گیری کنند؟ و قرار تجمع غیر قانونی و اعتراض بگذارند ، از الفاظ غیر اخلاقی استفاده کنند به نماینده خودشان بی حرمتی کنند؟ گفت: برخی از دوستان عزیز کازرونی چنان بر افراشته شده اند که گویا خطر بزرگ در راه است گویا کازرون در حال افول و زوال است چنان خونشان می جوشد که گویا دومرتبه استعمارگران انگلیسی حمله کرده و باید همچون ناصر دیوان ایستادگی کنند اینگونه نیست.

خطیب جمعه قائمیه با تاکید بر اینکه مردم مومن و متدین کازرون فرزندان دیارسلمان فارسی برادران عزیز ما و فرزند صالح امام و انقلابند گفت: بنده خودم افتخار میکنم در شهر کازرون متولد شده ام و قریب به ۷ سال در آنجا زندگی کرده ام .کازرون دار المومنین ،شهر اخلاق و معنویت و معرفت است ،عالمانش به زیورتقوا و علم آراسته اند ،نخبگانش در کشور میدرخشند ، بازاریانش به انصاف مشهورند شهر شهیدان است ۱۳۰۰ شهید تقدیم به انقلاب نموده اند انتظار ما این است این سابقه ،این افتخارات ، این همه مدال های رنگارنگ در عرصه های مختلف را به خاطر تجزیه شهرستان جدید مخدوش و نامبارک نکنیم.

وی افزود: تجمعات و اعتراضات غیر قانونی و برخی برخورد ها ، بازی کردن با آبروی شهر انقلابی کازرون است مردم و مسئولین اجازه ندهند کازرون ولایتمدار در ازهان عمومی شهری پر حاشیه و ناامن معرفی گردد.تجمع عده ای قلیل و برخی رفتار های غیر اخلاقی به حساب مردم مومن و انقلابی و فهیم کازرون گذاشته نمی شود.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه در فضای تعامل ، برادری، صمیمیت و حفظ وحدت و به رای هیات دولت احترام گذاشته و هر آنچه سبب کینه و تفرقه اختلاف است را از خود دور کنیم گفت: از مردم شریف کازرون انتظار دارم به رای هیات دولت احترام بگذارند کازرون نماد تقوا و الگوی دینی ما هستند اگر زمین خدا را مرز بندی کنند قلب ها که مرزی ندارد – ارتباط و برادری ما با شما قلبی و دارای سابقه طولانی است این مهربانی ها و مهرورزی ها نباید آسیب ببیند به فرض شهرستان شدن کوهچنار قرار است ما در کنار هم زندگی کنیم – همسایه  خوبی برای هم باشیم.

خطیب جمعه قائمیه گفت: از مردم عزیز کوهچنار که با صبر و متانت منتظر تصمیم هیات وزیران هستند و هیچ گونه تجمع و حضور فیزیکی نداشته اند صمیمانه تشکر می نمایم در هر صورت از همشهریانم تقاضا دارم با رعایت ادب و اخلاق اسلامی و مدیریت فضای مجازی این اتفاق مبارک را درکام مردم شیرین نگه دارند.

وی ضمن تشکر از مجموعه هیات دولت و همه عزیزانی که در ارتقاء این دو بخش تلاش کرده اند مخصوصا تشکر از نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته است نماینده محترم سخنان و مطالبات مسئولین و مردم کازرون را بشنود و با حضور بیشتر در شهرستان و تعامل سازنده مطالبات مردم از جمله اتمام تونل محرم – مراکز درمانی،تکمیل بیمارستان امام علی(ع) و زمینه سازی جهت اشتغال پایدار را مجدانه پیگیری نمایید و با استفاده از تمامی ظرفیت ها،شهرستان را به جایگاه واقعی خود برسانند انشا الله و با رعایت تقوای سیاسی و اخلاق اسلامی ، وحدت و برادری و پرهیز از هرگونه جدال و تفرقه با تعامل و همکاری همدیگر شاهد رشد و توسعه پایدار در تمام شهرستان باشیم و با همدلی مسئولین و کمک مردم شهرستان پر افتخار کازرون همچون گذشته بدرخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا