اخبار ویژهفرهنگیکازرون

بی‌مهری در مسکن مهر قائمیه/ از بلاتکلیفی متقاضیان تا آب‌رسانی با تانکر

به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پروژه ملی و بزرگ مسکن مهر در دولت دهم و در راستای کمک به تامین مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر جامعه طراحی و در دست اقدام قرار گرفت. انجام مطالعات جامع مهندسی، زیست محیطی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از ضروریات اجرای پروژه‌های بزرگ است چرا که در طرح‌های بزرگ، نداشتن آگاهی کامل و لازم از همه لحاظ، نه تنها اهداف طرح را به خوبی برآورده نمی‌کند بلکه مشکلات جدید و پیش‌بینی نشده‌ای نیز ایجاد می‌کند.

ناتمام ماندن مسکن مهر قائمیه بعد از ۱۱ سال

داستان بی‌سر و سامانی پروژه مسکن مهر قائمیه با گذشت حدود ۱۱ سال فراز و نشیب و مشکلات فراوان همچنان ادامه دارد.

 مسکن مهر قائمیه شامل ۲۱۰ واحد، متعلق به اقشار کم‌درآمد، کارگران، کمیته امداد، بهزیستی و فرهنگیان است که درسال ۱۳۸۶ با حضور جمعی از مردم و مسوولان کلنگ‌زنی شد و هنوز مشکلاتی مانند نبود زیرساخت‌ها، نداشتن آب و سند و ناتمام ماندن پروژه‌ها ادامه دارد.

اول مشکل معارض و حالا آب و سند

نماینده متقاضیان مسکن مهر قائمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون گفت: از سال۱۳۸۷ بخشی از زمین‌هایی که برای مسکن مهر به مردم واگذار شده صاحب پیدا کرده و این مشکل گریبان‌گیر مردم تا سال ۱۳۹۳ بود که باعث شد مردم نتوانند از امتیاز وام ۲۰ ملیونی مسکن مهر بهره‌مند شوند.

شهلا فتحی با بیان اینکه با تلاش مردم و پیگیری مسوولان توانستیم مشکل زمین، برق، گاز، مجوز ساختمان و… را حل کنیم، افزود: با پایان دولت دهم طرح وام شهری ۲۰میلیونی هم به اتمام رسید، اما با طرح جدید بنیاد مسکن شامل وام روستایی ۱۸ تا ۲۰ میلیونی بسیاری از مردم از این وام بهره‌مند و ساخت‌وسازها را انجام دادند.

وی با دعوت از مردم برای اتمام واحدهای خود گفت: از ویژگی‌های این وام، پرداخت اقساط آن پس از یک‌سال از پایان ساخت است.

نماینده اعضای مسکن مهر قائمیه با بیان اینکه هرچه تعداد ساخت و سازها بیشتر شود سریعتر مشکل آب و سند حل می‌شود افزود: تاکنون ۱۲ خانواده در در مسکن مهر قائمیه ساکن شده‌اند؛ ضمن اینکه مشکل گاز و برق‌رسانی هم انجام شده و مشکل آب و سند نیز در دست اقدام است.

نبود اعتبار برای حل مشکل آب مسکن مهر قائمیه

مدیر آبفا قائمیه با اشاره به مشکل تامین آب مسکن مهر در این بخش اظهارداشت: نبود اعتبار سبب شده تا احداث چاه، خطوط انتقال، ساخت مخزن و ایستگاه پمپاژ آب برای پروژه مسکن مهر قائمیه با مشکل مواجه شود.

شهرام اژدری با اشاره به اینکه برای تأمین آب مسکن مهر قائمیه در بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است گفت: به دلیل بالا بودن تعداد واحدهای این طرح نمی‌توان از مخازن آب موجود استفاده کرد چراکه منجر به قطعی آب در برخی محله‌های قائمیه می‌شود.

اژدری اظهار کرد: از سال ۹۰ چندین بار مکاتبه برای تامین آب مسکن مهر انجام شده اما تا کنون اقدامی نشده و امیدواریم با پیگیری لازم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

سند ۹۹ ساله

رئیس بنیاد مسکن شهرستان کازرون با اشاره به مشکل معارض در واگذاری زمین‌های مسکن مهر قائمیه گفت: این مشکل را توانستیم حل کنیم و در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر مالکیت وجود ندارد.

سعید عباس‌نیا در خصوص سند مالکیت مسکن مهر قائمیه  گفت: واگذاری سند مسکن مهر به صورت اجاره ۹۹ ساله است و در صورت پرداخت اجاره دولت سند را به مالک انتقال می‌دهد.

آبرسانی با تانکر

وی در خصوص پرداخت اعتبارات برای ساخت مسکن مهر قائمیه به متقاضیان اظهارداشت: تسهیلاتی را از محل اعتبارات مسکن روستایی درحال پرداخت هستیم.

یکی از مالکان مسکن مهر قائمیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: ما با هزینه شخصی و وام کالا واحد خود را ساخته‌ایم اما اکنون مشکل اصلی ما نبود آب است.

رئیسی گفت: در حال حاضر با تانکر برای خود آب می‌آوریم و امیدواریم هر چه زودتر مشکل آب و سند مالکیت آن حل شود.

رئیسی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما تا ۹۹ سال دیگر زنده نیستیم خواستار پرداخت این اجاره به‌صورت یک‌جا و یا اقساط تا سه سال هستیم که سند آن به ما انتقال داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا