اخبار ویژهسیاسیکازرون

در تجمع قائمیه مردم فرهنگ و اصالت و ادب خودشان را نشان دادند

به گزارش چنارنیوز، رئیس دادگاه بخش چنارشاهیجان وکوهمره درگفت‌وگو با چنارنیوز با اشاره به کمبود امکانات و مشکلات موجود اظهارداشت:باتمام وجودسعی کردیم مشکل گشای مردم، نه مشکل نمای آنها باشیم.

دکتر تورج دالکی بابیان اینکه وقتی شخصی به دادگاه مراجعه می کند همه ما و همکارانمان این احساس را داریم که مشکل این شهروند مشکل خود ماست گفت: بااینکه خروجی دادگاه یک حاکم ویک محکوم است مشکل ارباب رجوع را تا حل نکنیم از دادگاه بیرون نمی رویم.

وی شورای حل اختلاف را یک بازوی تنومند از بدنه مردم دانست وافزود: شورای حل اختلاف نه یک مرکز پلیسی است و نه یک مرکز نظامی بلکه از ریش سفیدان و  بهترین‌های شهر در اینجا گذاشتیم .

دکتر دالکی بابیان اینکه گاها خروجی شورای حل اختلاف از دادگاه بخش چنارشاهیجان وکوهمره بهتراست گفت: حسن شورای حل اختلاف این است که  هر دو طرف از این شورای با رضایت بیرون می آیند .

رئیس دادگاه بخش چنارشاهیجان وکوهمره با اشاره به مشکلاتی که در بحث مسائل سیاسی برای شهرستان شدن در این دو بخش پیش‌آمد با تشکر از مردم گفت: با تلاش همه عزیزان تجمعی که در قائمیه اتفاق افتاد مردم فرهنگ و اصالت و ادب و شعور خودشان را نشان دادند و این یعنی به بلوغ فکری کامل رسیده‌اند.

وی اضافه کرد: در تجمع قائمیه هیچ گونه خرابی نداشتیم و خونی از دماغ یک شهروند نیامد و اینها همه نشانی از تعاون خوب مردم و مسئولین امنیتی و قضایی شهرمان است و این در کارنامه این مردم ماندگار می‌شود .

دکتر دالکی گفت: ما توانستیم دادگاه بخشمان را با مکاتبات و پیگیری هایی که کردیم در تهران به دادگستری شهرستان ارتقا دهیم و الان دیگر ما دادگاه بخش نیستم دادگستری شهرستان هستیم.

رئیس دادگاه چنارشاهیجان و کوهمره با بیان اینکه بزودی تغیرات عملی و فیزیکی این ارتقا را انجام می‌دهیم افزود: با زحمت‌های که نماینده محترم شهرستان  جناب اقای دکتر رضازاده کشیدند توانستیم پنج میلیارد ریال اعتبار برای طبقه اول و دوم دادگاه بگیریم.

وی از تشکیل گروهی تحت عنوان منادیان صلح و سازش خبرداد و اظهارداشت: در این گروه ۵۰ نفر از معتمدین شهر در کنار شورای حل اختلاف در بین مردم است و نسبت به صلح و سازش پرونده‌ها اقدام می‌کنند.

دکتر دالکی با اشاره به برخی تخلفات موجود در شهر قائمیه گفت: این‌ها در دستور کار قرار گرفته و شب و روز ظابطین ما دارند تلاش می‌کنند اما هجم موضوع زیاد است و ما با این بضاعت اندکی که داریم تلاش خودمان را میکنیم .

رئیس دادگاه بخش چنارشاهیجان و کوهمره با بیان اینکه تعداد زیادی از معتادان و ولگردان خیابانی جمع آوری شدند افزود: مشکل تامین اعتبار داشتیم و کمیته امنیتی و بهزیستی را مکلف به تامین اعتبار کردیم و تعداد بسیار زیادی را تحویل کمپ ترک اعتیاد دادیم

وی گفت:  این قول را من همین‌جا به شهروندان می‌دهم که تا اخر هفته جاری ما دیگر معتاد و ولگرد خیابانی نداریم.

دکتر دالکی اضافه کرد: خود شما می‌دانید خیلی از این معتادان و لگردهای خیابانی اهل اینجا نیستند و از شهرستان‌های همجوار هستند و ما با همین بضاعت اندک، این را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

رئیس دادگاه بخش چنارشاهیجان و کوهمره با بیان اینکه تا الان سعی کرده ایم که اجرای عدالت در جامعه داشته باشیم گفت: با همین سیاست که کیفری داریم با جراییم خشن و افرادی که نظم عمومی را به هم بزنند بشدت برخورد میکنیم و با اشخاصی که مرتکب جرائم قابل گذشت میشوند نهایت انععطاف را به خرج می دهیم که اجازه ندهیم هویت مجرمانه یا برچسب مجرمانه بچه‌ها و شهروندان بخورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا