بخش هاکازرون

در هر کاری نباید تجمع غیرقانونی راه انداخت

خطیب نمازجمعه کازرون با اشاره به مسئله جدایی قائمیه از کازرون و شهرستان شدن این بخش با تاکید بر آنکه شعارهای تفرقه‌افکنانه نباید سر داده شود، گفت: مسؤولان پذیرای منتقدان خود باشند و زود عصبانی نشوند.

 

به گزارش چنارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ۲۱ مردادماه سالروز حمایت از صنایع کوچک را گرامی داشت و اظهار داشت: یکی از راه‌های برطرف کردن بیکاری، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال توجه همه‌جانبه دولت به صنایع کوچک است.

 

وی از دولت خواست با دادن تسهیلات لازم نسبت به برطرف کردن مشکلات پیش روی مراکز تولیدی و صنایع کوچک اقدام کند.

 

حاج آقاخرسند به آیین تحلیف ریاست جمهوری در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: به فضل الهی دولت دوازدهم کار خودش را آغاز کرده و دیگر رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده و فصل همدلی و هم‌زبانی و کار و تلاش مضاعف آغاز شده است.

 

وی یادآور شد: تمام مسؤولان و قوای سه‌گانه باید سه اولویتی که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری متذکر شدند ازجمله معیشت مردم، تعامل گسترده با دنیا و ایستادگی در برابر سلطه‌طلبان را  سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

خطیب نمازجمعه کازرون به حواشی آیین تحلیف ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی ازجمله سلفی گرفتن برخی نمایندگان با خانم موگرینی اشاره کرد و با ابراز تأسف متذکر شد: این‌گونه رفتار نمایندگان مجلس شاید از روی تعمد نبوده، اما در شأن جمهوری اسلامی و جایگاه و شئون ملت رشید ایران نبود و باید نمایندگان بیشتر مراقب افکار و رفتارشان باشند.

 

حاج آقاخرسند در بخش دیگر سخنان خود به تجمع اخیر مردم کازرون در رابطه با تقسیمات برخی مناطق این شهرستان اشاره کرد و گفت: چرا چیزی که جزو برنامه دولت نیست، برخی مسؤولان توقع در مردم ایجاد می‌کنند و باعث اختلاف‌افکنی می‌شوند و به فرعیات می‌چسبند.

 

وی با طرح این پرسش که آیا جدایی و اختلاف‌افکنی میان مناطق امروزه اولویت اول مسؤولان است؟ گفت: چرا به‌جای این تفرقه‌افکنی کمی به اقتصاد مقاومتی و اشتغال مردم فکری نمی‌شود؟

 

امام‌جمعه کازرون بیان داشت: برخی روستاهای بخش جره و بالاده این شهرستان از نبود آب شرب و تغذیه مناسب در رنج هستند و مسؤولان باید به‌جای پرداختن به فرعیات به داد این روستاها برسند.

 

حاج آقاخرسند از مردم شهرستان کازرون درخواست کرد مراقب وحدت و اخوت و انسجام جامعه باشند و با تفرقه‌افکنان همراه نشوند.

 

وی گفت: در هرجایی که بوی تفرقه، منطقه‌گرایی، مسائل شهری و روستایی مشاهده شود مردم بدانند و هوشیار باشند که در آنجا دشمن نفوذ کرده تا میان مردم فاصله و تفرقه ایجاد شود.

 

خطیب نمازجمعه کازرون بابیان اینکه در هر کاری نباید تجمع غیرقانونی راه انداخت و نسبت به جایگاه قانونی افراد حرمت‌شکنی و شعار داد گفت: چنانچه اعتراضی هست باید قانونی باشد و شعارهای تفرقه‌افکنانه نباید سر داده شود.

 

حاج آقاخرسند از مسؤولان این شهرستان خواست سعه صدر داشته باشند و پذیرای منتقدان خود باشند و زود عصبانی نشوند و چنانچه نامه و یا طوماری از طرف مردم نوشته می‌شود برخورد تند نشود.

 

وی از برخی رسانه‌ها، سایت‌های خبری و فضاهای مجازی این شهرستان که با بی‌تقوایی هر مطلبی را بدون مراجعه به منبع آن نشر می‌دهند انتقاد کرد و گفت: هر چیزی قابل انتشار نیست، این‌گونه اعمال به ترویج فحشا و اختلاف‌انگیزی کمک می‌کند.

 

امام‌جمعه کازرون در پایان از مردم و رسانه‌های این شهرستان خواست حرمت جایگاه مسؤولان را رعایت کنند و مسئله جدایی بخشی از این شهرستان را به قانون و کارشناسان بسپارند و تجمع غیرقانونی به راه نیندازند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا