فرهنگی

در مظفرآباد،سمغان،حکیم باشی بالا،رشن آباد و تل کوشک کتابخانه عمومی تاسیس می‌شود

به گزارش چنارنیوز، در جلسه‌ای که با حضور مهندس حاجتی معاون فرمانداری، زارعی بخشدار مرکزی،احمدی نسب رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی و مشایخ مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان کوه چنار با دهیاران و کارکنان دهیاری های بخش مرکزی برگزار گردید مقرر شد با همکاری کتابخانه های عمومی و دهیاران ذکر شده در دفاتر دهیاری کتابخانه عمومی راه اندازی و علاقه مندان به مطالعه از دفتر دهیاری کتاب به امانت بگیرند.

مهندس حاجتی با اشاره به جایگاه مطالعه و آموزش در راستای آگاهی افزایی جامعه بیان داشت : اگر به موضوع کتاب و کتابخوانی بصورت بنیادی و هدفمند بپردازیم و جوامع هدف را به این سمت هدایت کنیم ، علاوه بر سرمایه گذاری دانش ، تأثیرات اجتماعی ، فرهنگی و علمی بسیاری در زندگی آنها دارد که می توانند چالشها و مسائل روزمره زندگی را با استناد به مطالب علمی و مبتنی بر شاخص های دانش و اصولی پیگیری نمایند و این موضوع با برنامه ریزی متولیان و همگرایی ، زودتر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

وی در ادامه از دهیاران خواست اولویت برنامه های روزانه خود را مطالعه در مباحث کاری و امور مربوطه قرار دهند تا علاوه بر پاسخگویی متقن و علمی به مخاطبان ، راه های پیگیری و دستیابی به برنامه های توسعه روستاها را سریع تر دنبال کنند و مطالبه گری از دستگاه های اجرایی و نهادها را با استفاده از مفاد قوانین ، آیین نامه ها و سایر موازین و مصادیق قانونی انجام دهند.

در ادامه زارعی بخشدار مرکزی در خصوص اهمیت مطالعه و کتابخوانی اظهار داشت : با توجه به اینکه یکی از شاخصه های مهم توسعه در کشورهای پیشرفته بالا بودن سرانه مطالعه می باشد، افزایش میانگین مطالعه در جوامع روستایی با تسهیل دسترسی به کتب مفید و پر محتوا و ایجاد انگیزه خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان می تواند گام موثری برای پیشرفت منطقه در آینده باشد و دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستاها در این مسیر نقش کلیدی و اساسی دارند.

سپس احمدی نسب رئیس شورای بخش مرکزی تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت موجود و نیازهای روستا و ارائه برنامه و پیشنهادات توسط دهیاران را مهم برشمرد و یکی از برنامه‌های موثر را در موضوع تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد. آقای مشایخ مسئول کتابخانه عمومی قائمیه نیز با ارائه برنامه های این نهاد ، از دهیاران جهت همکاری و پیشبرد اهداف مربوطه درخواست. داشت تا مقوله مطالعه و کتابخوانی را با برنامه و هدفمند در دستور کار خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا