آموزشاجتماعیاخبار ویژهدیگرفضای مجازی

توصیه‌های کاربردی برای روز‌های کرونایی در خانه/ چگونه مانع ورود کرونا به منزل شویم؟

در ایام نوروز که قرار است در منزل بمانیم با توصیه های کاربردی می توانیم کرونا را شکست دهیم و سلامت بمانیم.


به گزارش  چنارنیوز، ویروس ناشناخته و موذی کرونا تاکنون بیش از ۱۷۰ کشور دنیا را گرفتار کرده است، این ویروس که در ووهان چین برای نخستین بار شناسایی شد، رفتار‌های عجیب و ناشناخته‌ای دارد و محققان تاکنون نتوانسته اند داروی موثر و اصلی آن را کشف کنند.

برخی منشاء این ویروس را سوپ خفاش در ووهان چین می‌دانند، هر چند که از شباهت ژنتیکی آن با ویروس در بدن مورچه خوار هم گزارش‌هایی اعلام شده است.

آخرین وضعیت کووید ۱۹ در ایران و جهان

منشاء هر چه که باشد، کرونا تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر را در دنیا آلوده کرده و متاسفانه این ویروس بی رحم جان ۱۰ هزار نفر را گرفته است، اما خوشبختانه با تلاش کادر درمانی در سراسر دنیا بیش ۸۷ هزار و ۴۰۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ بهبود پیدا کرده اند.

چین با ۸۰ هزار و ۹۲۸ مورد ابتلا در رتبه نخست در بین کشور‌های آلوده به ویرس کرونا قرار دارد و بعد از چین، ایتالیا با ۴۱ هزار و ۳۵، ایران با ۱۸ هزار و ۴۰۷، اسپانیا با ۱۸ هزار و ۷۷ و آلمان با ۱۵ هزار و ۳۲۰ مورد ابتلا به کووید ۱۹ در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

مردم چین با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه توانستند زنجیره انتقال ویروس کرونا را شکست دهد و امار ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته صفر اعلام شده است و حالا نمودار ابتلا به کرونا در چین نزولی و موارد خروج از بیمارستان و بهبود در آمار کووید ۱۹ چین ثبت می‌شود و همه این‌ها بدان معناست که چین به کمک مردم شکست کرونا نزدیک شده است.

توصیه‌های کابردی برای روز‌های کرونایی در خانه/ چگونه مانع ورود کرونا به منزل شویم؟

توصیه هایی برای مبارزه با کرونا در منزل

حالا ایام نوروز فرا رسیده است و فرصت طلایی قطع زنجیره انتقال و گام بزرگ برای شکست کرونا باید به کمک مردم برداشته شود و در شکست کرونا موفق نخواهیم بود مگر با در خانه ماندن و سفر نکردن.

رعایت بهداشت فردی و محیطی در از بین بردن ویروس کرونا موثر است و باید به برخی نکات در روزهای کرونایی در خانه توجه ویژه داشت.

 با اقوام و دوستان و بستگان تماس بگیرید و بگویید که چون دوستشان دارید، نوروز به دید و بازدید نمی روید و انتظار هم ندارید عزیزانتان به دیدار شما بیایند چرا که پای مرگ و زندگی در میان است.

گرم  نگه داشتن خانه در کند شدن فعالیت ویروس موثر است چرا که ویروس کرونا، در محیط گرم دوام کمتری دارد.

سینک ظرفشویی را مدام با آب گرم و مایع ظرفشویی، بشویید. بیشترین مانایی ویروس کرونا روی سطوح استیل است. حواس تان باشد ویروس از سینک به ظرف های غذا منتقل نشود.

 ویروس کرونا، محیط های مرطوب را دوست دارد.  اجازه دهید جاهایی مثل زیر سینک ظرفشویی، دستشویی و حمام، بیشتر هوا بخورند و خشک شوند. روزی چندین بار پنجره های خانه را باز کنید تا هوای داخل خانه عوض شود.

توصیه‌های کابردی برای روز‌های کرونایی در خانه/ چگونه مانع ورود کرونا به منزل شویم؟

چگونه کرونا را به خانه نبریم؟

 موقعی که تلویزیون روشن است، صفحه آن را ضدعفونی نکنید.

 هر چیزی از بیرون خانه می آید، به احتمال بالا، حامل ویروس کروناست. ضدعفونی یا شست و شوی آنها با آب گرم و صابون مایع را جدی جدی بگیرید.

 هر چیز جدیدی که می خرید و قابل شست و شو نیست ( مانند قند و شکر ) را دست کم ۱۰ روز در محیطی خشک نگه دارید ( تا ویروس های احتمالی از بین بروند) و سپس استفاده کنید.

یخچال و فریزر، عمر ویروس را طولانی تر می کنند.

 هر غذایی را قبل از خوردن، خوب داغ کنید. نان را داخل مایکروفر یا داخل قابلمه دربسته داغ کنید. مایعات گرم زیاد بخورید.

میوه ها و سبزی ها را ضدعفونی کنید. حتی میوه هایی مانند پرتقال که پوست شان خوردنی نیست، چون امکان انتقال ویروس هنگام برش، از پوست به داخل میوه هست.

 با عنایت و توکل بر خدا و همت مردم در رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تردد و سفر  از این روزهای کرونایی هم عبور خواهیم کرد، شاید برای برخی ماندن در خانه سخت باشد اما به سلامت و زندگی عزیزانتان و به خوشی های بعد از شکست این ویروس  فکر کنید،به فردای کرونا و بازگشت به “زندگی زیبای عادی” فکر کنید و به این که چقدر دلخوشی های کوچک بود که اصلا متوجه شان نبودید. عهد کنید که بعد از کرونا، قدرشان را بدانید و از زندگی بیشتر لذت ببرید.

منبع/باشگاه خبرنگاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا