آموزش و پرورش

برگزاری جلسه آموزش خانواده و توانمند سازی اولیای دانش آموزان در روستای ملای انبار

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان جلسه توانمند سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور رئیس اداره، معاون پرورشی، کارشناس انجمن اولیا و مربیان، کارشناس تربیت بدنی و اولیای دانش آموزان در مدرسه شهید نواز شمس خداوردیلو روستای ملاانبار برگزار گردید.

در این جلسه صفر ساسانی پور ضمن عرض خوشامد گویی و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر از سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) به عنوان الگوی برتر زندگی یاد کرد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش گسترده ترین دستگاه فرهنگی کشور است که بطور مستقیم جمعیتی بزرگ را تحت پوشش قرار داده و از همین منظر وظیفه مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر عهده دارد.

ساسانی پور با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین معضلات جامعه امروز است افزود: وسیع بودن ابعاد آسیب های اجتماعی ، گسترش روز افزون آن، تاثیر مستقیمی که در عملکرد فرد و جامعه می گذارد و ضرر و زیان های اقتصادی ،بهداشت جسمی و روانی همواره یکی از دغدغه های آموزش و پرورش بوده و هست که باید با همکاری همه دستگاه ها و خانواده در جهت کاهش این آسیب ها قدم برداشت.

وی ادامه داد: اعتیاد ، خودکشی و آلودگی به فضای مجازی از موارد مهم آسیب های اجتماعی است که با یادگیری مهارت های اساسی از جمله مهارت نه گفتن ، انتقاد پذیر بودن ، تعامل با افراد جامعه و بالابردن سطح تاب آوری می توان در جهت کاهش این آسیب ها قدم برداشت.

او در ادامه افزود: تقویت باورهای دینی و مهارت های اجتماعی راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از آسیب ها است.

وی با بیان نقش موثر خانواده در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: خانواده نیز باید به فرزندان خود توجه کنند و دید مثبت تری داشته باشند تا فرزندان راحت تر مطالب و گفته های خودشان را منعکس نمایند.

در پایان اولیای حاضر در جلسه نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


بیشتر بخوانید: آدینه مهد حسینی در مصلی نماز جمعه شهرستان کوه‌چنار افتتاح شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا