اجتماعیاخبار ویژهبخش هاسیاسیفرهنگیکازرونگردشگریمحیط زیست

از رنگ زرد پیرسبز تا دغدغه احداث مدرسه در الیاس آباد

به گزارش چنارنیوز، اینجا روستای پیرسبز است، جایی که آسمان، زمین، عشق، هوا، سادگی و حقیقت زندگی مال روستایی است.

زندگی در روستای پیرسبز رسم خوشایندی است، دولتمردان تدبیر امید در کوچه های خاکی و در هم گره خورده، خانه هایی از سنگ و کچ عبور کرده و در مسجد این روستا چهره به چهره با مردم روستا رو در رو نشستند، دستان پینه بسته پیرمرد روستایی که در این دیدار آمده بود حکایت پیوند کار و تلاش با زندگی روستایی در پیرسبز داشت.

زندگی روستایی در پیرسبز آرام و آهسته پیش می رود زندگی روستا هنوز هم خالی از سر و صداست و فرسوده شدن از سختی ها و هیاهوی زندگی شهرنشینی غایب همیشگی آن، و درخواست‌های ساده مردم پیرسبز از دولتمردان از قبیل معلم برای مدرسه ابتدایی و سرویس مدارس دخترانه، زمین والیبال و درخواست‌های مردمی از کمیته امداد و مشکل آب و برق و سیلاب از خواسته‌های این روستاییان بود.


در روستاست که شادی ها و غم ها تقسیم می شوند. آدم های روستا به هم نزدیک ترند و آنجاست که همسایه از حال همسایه خبر دارد. و انتظار دارند که دولتمردان هم از حالشان خبردار باشند و مشکلات آنها پیگیری شود.
در گذر از روستا رنگ زردی دل‌ رهگذران را می‌لرزاند که خبر از اثر خشکسالی بر چهره روستا و درخت‌های در حال خشک شدن دارد.
اسکندر معصومی بخشدار چنارشاهیجان در دیدار دولتمردان با مردم روستا که با حضور مسوولان شهرستان و مردم این روستا برگزار شد هدف از این جلسات را با توجه به آستانه هفته دولت را ارائه خدمات دولت و بررسی مشکلات مردم از نزدیک عنوان کرد.

 

وی با اشاره به کارهای انجام‌گرفته شده در حوزه ورزش با اشاره به استخر سرپوشیده قائمیه گفت: این استخر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان که خاک زمین استخر برای ازمایش فرستاده شده و بزودی شروع به کار می‌کنند.
معصومی در ادامه افزود: یک و میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای سالن ورزشی ملای انبار در نظر گرفته شده همچنین با پیگیری نماینده ۲۰ زمین چمن در شهرستان کازرون کلنگ زنی شد.


بخشدار چنارشاهیجان با اشاره به خدمات بخش حوزه بهداشت با اشاره به بیمارستان ۳۲ تخت خوابی قائمیه گفت؛ امیدواریم در هفته دولت این بیمارستان شروع به خدمات رسانی کند و همچنین مرکز جامع خدمات ملای انبار آماده شده و کارهایش انجام و به زودی افتتاح می‌شود.
وی در حوزه اب روستایی گفت: با توجه به بحران اب در شهرستان روستاهای ملای انبار و پیرسبز و سمغان از این مشکل نیز رنج می‌برند که مجوز حفر چاه گرفته شده و مشکل این سه روستا امیدواریم بزودی حل شود.
معصومی با اشاره به حوزه راه گفت؛ با تکمیل پروژه بزرگراه دشت ارژن قائمیه مشکلات جاده ای قائمیه حل می شود و تا سه راه راهدار قرار است شروع به کار شود تا مشکلات این حوزه نیز مرتفع شود.
بخشدار چنارشاهیجان از افتتاح پروژه گاز رسانی به روستای سمغان خبرداد و گفت: همه روستاهای بخش چنارشاهیجان گازرسانی شده و این بخش به عنوان بخش سبز در حوزه گازرسانی است.
در ادامه سرکشی دولتمردان در روستای الیاس آباد مردم و مسوولان رو در رو به بیان مشکلات پرداختند که مردم تاکید بسیار زیادی روی ساخت مدرسه الیاس آباد داشتند.
از دیگر خواستارهای مردمی اجرای پروژههای آبخیزداری و مهارسیلاب و مشکلات حوزه راه روستایی داشتند.

تهیه و تنظیم: ایمان احمدی
عکاس: حسین کیانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا