اجتماعیسیاسیفرهنگیکازرونمذهبی

نماز جمعه از یک طرف مظهر وحدت و یک طرف قرارگاه است و از طرف دیگر خار چشم دشمنان اسلام است

به گزارش چنارنیوز، حجت‌الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در خطبه نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به جمعه ۵ مردادماه مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی ایران در تهران به امامت آیت الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ اظهارداشت: نماز جمعه یکی از موهبت های الهی بر امت اسلامی و از دست آورد های نظام ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه اولین نماز جمعه توسط پیامبر خدا در روز اول ماه ربیع الاول بعد از هجرت به مدینه اقامه شد گفت: نهاد نماز جمعه منتصب به امام مسلمین و رهبری و نظام است و امامان جمعه زبان گویای انقلاب و اسلام هستند.
امام جمعه قائمیه ادامه داد: الحمد لله ۴۰ سال است نماز جمعه در کشور ما برگزار است و امروز بیش از هزار شهر از نعمت نماز جمعه برخوردار هستند نماز جمعه از یک طرف مظهر وحدت برادری و اخوت و گردهمایی مومنین است و یک¬ قرارگاه است قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق و از طرف دیگر خار چشم دشمنان اسلام است چون نقشه های دشمنان از تریبون نماز جمعه خنثی می شود.
حجت‌الاسلام انصاری شکوه و عظمت نماز جمعه را موجب یاس و نا امیدی دشمنان اسلام دانست و گفت: از همه شما مردم مومن و انقلابی شهر قائمیه که با حضورتان دشمن شکن جمعه به ندای الهی لبیک می گوئید و از جمع برادران و خواهرانی که ستاد نماز جمعه را مدیریت می¬نمایند و هم مومنینی که به طرق مختلف نماز جمعه را کمک صمیمانه تشکر می نمایم .
وی با اشاره به سه شنبه ۹ مرداد ماه روز اهداء خون اظهارداشت: از جمع مومنینی که در روز گذشته از اکیپ انتقال خون استان فارس به شایستگی اسقبال نمودند مخصوصا آقای فلاحی که مجدانه پیگیر حضورشان بودند تشکر می کنم .
امام جمعه قائمیه با یادآوری اینکه طبق آماری که به بنده داده شده حدود ۳۵۰ نفر از مردم عزیز مراجعه نمودند ۲۰۰ نفر خون گیری شدند و حدود ۹۰ هزار سی سی خون توسط مردم مومن شهر قائمیه اهدا شد افزود: قطعا اهدای خون مصداق احسان و انفاق است که هم سبب سلامتی می شود و هم موجب نجات بیماران خونی می گردد.
حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه در روز های گذشته شاهد سخنان سخیف و یاوه گویی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر طرح تحریم نفت ایران توسط آمریکا بودیم که بازتاب گسترده ای در داخل و خارج کشور داشته است گفت: دشمنان ما که از جنگ نظامی و سخت با ایران اسلامی نا امید شده اند تاکتیک خود را عوض کرده و از راه جنگ نرم و جنگ اقتصادی به جنگ ما آمده اند می خواهند با فلج کردن اقتصاد و مقابله با فروش نفت ما را تسلیم کنند.
وی ادامه داد: در پاسخ به سخنان آمریکایی ها رئیس جمهور محترم کشورمان جناب آقای دکتر روحانی به صراحت اعلام کرده اند که اگر نفت ایران صادر نشود نفت هیچ کشوری در منطقه از تنگه هرمز صادر نخواهد شد این موضع انقلابی و مقتدرانه رئیس جمهوری مورد توجه و عنایت ویژه رهبر عزیز انقلاب واقع شد و معظم له در دو نوبت از ایشان تجلیل کردند.
امام جمعه قائمیه گفت: سرباز رشید اسلام و خار چشم داعشیان و وهابیت حاج قاسم سلیمانی در مراسم تجلیل از شهدای عملیات رمضان ۲ خطاب به رئیس جمهور آمریکا فرمود شان رئیس جمهور ما نیست که جواب تو را بدهد من خودم به عنوان یک سرباز جواب تو را می دهم ما را تهدید می کنی این ادبیات کاباره ای است آقای ترامپ تو که سابقه نداری اما از فرماندهان و سیاست مداران خود بپرسید از سازمان های امنیتی خود بپرسید و حرف های ندانسته بر زبان جاری نکنید.
حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه ما هم از مواضع انقلابی رئیس جمهور محترممان تشکر می کنیم اظهارداشت: انتظار هم همین است که رئیس جمهور ایران اسلامی شجاع و نترس و دارای روحیه استکبار ستیزی باشد به دشمن نهیب بزند.
وی در تشریح خطاب ایرانیان به رئیس جمهور آمریکا گفت: آقای ترامپ آرزوی تسلیم شدن ایران اسلامی را به برزخ خواهی برد شش رئیس جمهور پیشین آمریکا در طول چهل سال هیچ غلطی نکردند یا مردند و طعمه مار و کرم ها شده اند و یا در تاریخ گم شده اند شما رئیس جمهور هفتم آمریکا و به اذعان عقلا و کارشناسان جهان نادانترین رئیس جمهور آمریکا هستید رجز خوانی و لاف زنی شما شاید بر کشور های ترسوی خلیج فارس اثر گذار باشد

امام جمعه قائمیه با تبریک هفته ملی مهارت و ترویج آموزش های فنی حرفه ای گفت: از زحمات فرماندار شهرستان و جمع مدیران به خاطر سرکشی ها و پیگیری مطالبات مردم و مشکلات تشکر می کنم .

حجت‌الاسلام انصاری از حضور فرماندار در هفته آینده در قائمیه خبرداد و افزود: به فضل الهی هفته آینده فرماندار محترم و جمع مدیران شهرستان تحت عنوان میز خدمت از ساعت ۱۱ صبح در مصلای نماز جمعه حضور خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا