آموزشاجتماعیبخش هاچند رسانه ایدیگرفرهنگیگالری

طنین زنگ مهر در چنارشاهیجان

بیش از ۱۰ هزار دانش آموز و نو آموز در منطقه قائمیه سال تحصیلی جدید را شروع کردند.


به گزارش چنارنیوز، به مناسبت آغاز مهرماه و بازگشایی مدارس زنگ مهر با حضور مسوولان بخش چنارشاهیجان به صورت نمادین در مدرسه شهید واضع قائمیه نواخته شد.

سیدقاسم تقوی رئیس آموزش و پرورش قائمیه در این آیین با تبریک سال تحصیلی به دانش‌آموزان و همکاران و مسوولان و اولیا اظهار داشت: هفته دفاع مقدس اثبات عملی معنی شهادت و ایثار است.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار دانش آموز و نو آموز در منطقه قائمیه در حال تحصیل می باشند گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که سه محور رابرای دانش آموزان به نام تحصیل تهذیب و ورزش را تعریف نموده گفت درزمینه تحصیل باید بدانید که رمز خوشبختی و سعادت شما جوانان این است که به انس و عمل به قران که کتاب زندگی و هدایت انسانهاست که می تواند ما را از همه سختی ها و اسیب ها هدایت کند و راهنمای ما باشد و در متن زندگی قرار دهیم و موفق باشیم و خود را بیمه معنوی کنیم

سید قاسم تقوی با بیان اینکه در زمینه تحصیلی همه سالها بخصوص امسال در زمینه علمی رشد خوبی داشته ایم گفت: درزمینه ورزش باید بدانید که عقل سالم در بدن سالم است .

رئس آموزش و پرورش قائمیه گفت: با توجه به اینکه ۷۵۰ نفر فرهنگی در منطقه خدمت دانش آموزان عزیز هستند باید بتوانند براساس سند تحول بنیادین دانش آموزانی خلاق پایبند به ارزش های اسلامی فعال فکور امیدوار و دانش آموزانی راتربیت کنیم که در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .

وی اضافه کرد: از بیش از ۱۶ هزار نفر والدین ما را در زمینه مشارکت فکری مادی و معنوی حمایت می کنند از همه دستگاه ها نهاد ها ارگانها که با آموزش و پرورش همکاری و مساعدت دارند تشکر می کنم چون تا زمانی که اموزش و پرورش باور نشود مشکلات وجود خواهد داشت ارگانها و همه نهاد ها و دستگاها باید اموزش و پرورش را حمایت کنند و در ان سرمایه گذاری کنند چون خود یک انباشهته ای است که دارند .

سید قاسم تقوی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲ ملیار تومان ساخت و ساز و یک ونیم میلیارد تومان در زمینه تجهیزات و تعمیر و…داشته ایم و در سال جدید با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در این آیین اظهارداشت: در جامعه ما، آموزش وپرورش باید قوی باشد؛ اگر قوی شد جامعه وخانواده نیز قوی خواهند شد.

وی آموزش وپرورش را دارای نقش کلیدی در جامعه دانست وگفت: معلمان خوب مطالعه وتدریس کنند زیرا دانش‌آموزان امانت‌هایی در دستان شماست وباید نهایت استفاده را از آنها ببریم.

امام جمعه قائمیه خاطرنشان کرد: فرهنگیان باید قدر‌دان این مقام عظیم در نزد پروردگار باشند و دانش‌آموزان عزیز بدانند که رمز خوشبختی، انس وعمل به قرآن، کتاب زندگی است.

بخشدار چنارشاهیجان هم در این آیین با بیان اینکه دفاع مقدس برکاتی همچون تحکیم و وحدت ملی را برای ایران اسلامی درپیش داشته است اظهارداشت: اول مهر وآغاز هفته دفاع مقدس، تبلور ایثار، وحدت وسربلندی ملت مومن ایران در حفظ انقلاب است.

وی افزود: دوران سراسر شور هشت سال دفاع مقدس، نماد ایثار، ایستادگی وخودباوری ملتی است که تمام قد دربرابر ابرقدرت‌های شرق وغرب ایستاد وازهیچ کوششی دریغ نکرد.

بخشدار چنارشاهیجان تاکید کرد: دانش‌آموزان باید تلاش کنند در هفته دفاع مقدس با ابتکار وخلاقیت‌های جدید، دشمنان نظام را مایوس ونا‌امید کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا