جهاد کشاورزیکوه‌چنار

تاکید معاون وزیر کشور در امور باغبانی بر تعیین تکلیف سریع وضعیت مالکیت باغ‌های دیم کوه‌چنار

به گزارش چنارنیوز، معاون وزیر کشور در امور باغبانی و رئیس سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور با همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار کوه‌چنار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و جمعی دیگر از مدیران استان و شهرستان کازرون و کوه‌چنار از باغ های دیم روستای دوسیران و همچنین جاده نودان در شهرستان کوه‌چنار بازدید کردند.

بازدید از باغ های دیم روستای دوسیران

برومند معاون وزیر در امور باغبانی در حاشیه این سفر در گفتگو با خبرنگار چنارنیوز ضمن تسلیت ایام محرم، با اشاره به دغدغه مردم دوسیران و روستاهایی که باغات دیم کوهستانی در شهرستان کوه‌چنار دارند اظهارداشت: با توجه به معیشت مردم این مناطق که عمدتا کشاورزی است تلاش داریم که به این دغدغه‌های مردم رسیدگی کنیم.

وی گفت: ما در سازمان جهادکشاورزی و در کنار منابع طبیعی و محیط زیست در تلاشیم برنامه‌ای برای توسعه پایدار در این مناطق تدبیر و تدوین کنیم که هم طبیعت و هم معیشت مردم دیده شود.

بازدید از باغ های دیم روستای دوسیران

برومندی بر تعیین تکلیف سریع وضعیت مالکیت باغ‌های این مناطق تاکید کرد و افزود: ما با توسعه باغبانی به طوری که جنگل از بین برود مخالفیم چرا که تخریب جنگل به معنی خیانت به نسل آینده است.

علی علیزاده در این دیدار با اشاره به دغدغه‌ باغداران این مناطق گفت: راههای دسترسی و صدور سندمالکیت از مهمترین و اساسی‌ترین مشکلات این مردم است.

وی بر لزوم بهسازی جاده های دسترسی به باغات با مشارکت باغداران به منظور کاهش هزینه های تولید و مدیریت اصولی باغات و تولید پایدار تاکید کرد.

بازدید از باغ های دیم روستای دوسیران

فرماندار کوه‌چنار در ادامه نیز بر لزوم تعیین تکلیف مالکیت باغات دیم با توجه به اینکه علی رغم قدمت بسیار زیاد در عرصه های منابع ملی واقع شده اند تاکید کرد و اظهارداشت: این‌ موضوع از این لحاظ حائز اهمیت است که تعیین تکلیف باغ‌های این مناطق، امکان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همچنین انجام عملیات اصلاح و احیاء را فراهم می سازد.

گفتنی است با پیگیری های دکتر فریدون عباسی این بازدید جهت بررسی مشکلات، اصلاح و بهره‌برداری صحیح از مراتع و منابع طبیعی و امور باغبانی، تعیین تکلیف وضعیت مالکیت باغ ها، پیگیری پرونده رفع تداخل پلاک های کوهمره نودان و بهسازی جاده دسترسی به این باغ ها صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا