آموزشاجتماعیاخبار ویژهدیگرفضای مجازیمقالات

آیا می‌دانید سن مناسب خرید گوشی برای فرزندان چند سال است؟

چه سنی برای دادن اولین تلفن همراه به فرزندان مناسب است؟

به گزارش چنارنیوز، سوال در مورد سن مناسب خرید گوشی مطمئنا ذهن بسیاری از والدین مسئول امروز را درگیر کرده و بهتر است پاسخ دقیقی برای آن دریافت کنند.

خریدن نخستین گوشی برای فرزندان به معنای چند برابر شدن مسئولیت والدین است؛ بنابراین بهتر است در این مورد با دقت بیشتری عمل کنید.

سن مناسب خرید گوشی برای فرزندان

طبق بررسی‌ انجام گرفته توسط finder.com.au که بین ۲۰۰۵ نفر انجام گرفت؛ بیشتر پاسخ دهندگان معتقد بودند نوجوانی؛ سن مناسب خرید گوشی برای فرزندان است و نباید زودتر از این، برای کودکان گوشی خرید.

این تحقیق نشان داد که سن مناسب خرید گوشی همان ۱۴ سالگی است. ۴۴ درصد شرکت کنندگان در این بررسی معتقد بودند که ۱۳ تا ۱۵ سالگی سن مناسب خرید یک گوشی هوشمند برای فرزندان است.

۲۴ درصد این شرکت کنندگان فکر می‌کردند سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی سن مناسب برای خرید گوشی است و ۲۸ درصد معتقد بودند فرزندان باید تا سن ۱۶ تا ۱۸ سالگی برای صاحب شدن یک گوشی هوشمند صبر کنند.

تصمیم‎گیری در مورد سن مناسب برای خرید گوشی به والدین بستگی دارد و این تصمیم‎گیری باید با توجه به شرایط زندگی انجام گیرد، اینکه کودک چه زمانی در خانه تنهاست؛ یا نیاز به آگاهی از وضعیت او به هنگام خروج از خانه؛ از عوامل تاثیرگذار در این تصمیم‎گیری هستند.

در حال حاضر بسیاری از بچه‌های ابتدایی یا حتی پیش‎دبستانی دارای گوشی‌های همراه هستند و این موضوع چندان غیرمعمول نیست اما تنها دو درصد از پاسخ دهندگان فکر می‌کردند که ۷ تا ۹ سال، سن مناسبی برای داشتن یک گوشی شخصی باشد.

آنچه والدین باید در نظر بگیرند تصمیم‎گیری بین این دو موضوع است که آیا خرید یک گوشی برای حفظ امنیت کودکان ضروری است یا اینکه آیا فرزندشان به بلوغ کافی برای بر عهده گرفتن مسئولیت داشتن یک گوشی شخصی رسیده است یا نه؟

والدین برای خرید یک گوشی مناسب برای فرزندان خود باید موارد زیر را در نظر بگیرند

چه نوع گوشی برای فرزندان خود بخرید؟ چقدر هزینه کنید؟

بهتر است یک گوشی نه‎چندان بزرگ با امکانات اولیه لازم برای استفاده از اپلیکیشن‌های موجود و تماس برای آنها بخرید.

قطعا عاقلانه نیست که پول زیادی برای اولین گوشی کودکانتان بپردازید چون امکان گُم شدن یا آسیب دیدن آن بالا است. گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی در بازار وجود دارند که پاسخگوی همه نیازهای فرزندانتان خواهد بود.

قوانین چیست؟

والدین باید به خاطر داشته باشند که یک گوشی هوشمند در حقیقت یک رایانه کوچک متصل به اینترنت است و باید تنظیمات مربوط به والدین را بر روی گوشی تنظیم کنند تا اطمینان حاصل شود کودکان یا نوجوانان، محتواهای نامناسب را مشاهده نکنند یا بیش از حد درگیر  شبکه‌های اجتماعی مختلف نشوند.

بطور حتم نوجوانان برای درک عملکرد گوشی و یادگیری نحوه محافظت از خود در اینترنت، نیاز به زمان و حمایت والدین دارند.

فرزندانتان چقدر باید از گوشی استفاده کنند؟

وقتی والدین موافقت می‌کنند که اولین گوشی را برای فرزند خود بخرند، باید دقیقا شرایط استفاده از آنرا هم مشخص کنند تا بر وضعیت درسی آنها تاثیر نگذارد.

این موضوع را برای فرزندانتان تشریح کنید که گوشی، اسباب بازی نیست و نباید تمام زندگی خود را صرف استفاده از آن کنند. این وظیفه شما است که با برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های مختلف، زمان استفاده آنها از گوشی را محدود کنید.

الگوی فرزندان خود باشید

کودکان و نوجوانان رفتار والدین خود را تقلید می‌کنند؛ بنابراین هر پنج دقیقه به گوشی خود نگاه نکنید، چون بچه‌های شما هم دقیقا این عادت را کُپی می‌کنند!

خاموشی بزنید

باید زمان مشخصی برای خاموش کردن همه گوشی‌های موجود در خانه مشخص کنید و قوانینی برای استفاده از گوشی در اتاق خواب وضع کنید.

همچنین باید زمان و مکان مشخصی را برای قرار دادن گوشی‌های همه اعضای خانواده به هنگام شب مشخص کنید.

اجرای این قوانین چندان آسان نیست اما همیشه به خاطر داشته باشید استفاده بیش از حد از گوشی و حضور مداوم در شبکه‌های اجتماعی؛ علاوه بر آسیب زدن به سلامت جسمی و روحی، آینده چندان درخشانی را برای فرزندان شما به ارمغان نخواهد آورد.

به نظر شما سن مناسب خرید گوشی برای فرزندان چه سنی است؟

منبع/هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا