اخبار ویژهبخش هاکازرون

توسعه امکانات زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

به گزارش چنارنیوز به نقل از، مجید صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کازرون با اشاره به تکمیل و توسعه امکانات زیربنایی در نواحی و شهرک‌ها صنعتی شهرستان کازرون اظهار داشت: از عوامل مهمی که در جذب سرمایه گذاران نقش دارد تکمیل و توسعه امکانات زیربنایی در نواحی صنعتی و شهرک‌ها در شهرستان است.

 

مسوول شرکت شهرک‌های صنعتی شهرستان کازرون با بیان اینکه محدودیت‌های منابع مالی و اعتباری و طرح‌ها با در نظر گرفتن ضرورت‌ها و اولویت‌های موجود در هر شهرک صنعتی و نیز محقق شدن اقتصاد مقاومتی اجرایی می‌شود گفت: اعتباری بالغ‌بر ۶۴ میلیارد ریال جهت تکمیل و توسعه امکانات زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی کازرون هزینه شده است.

 

صادق‌زاده با اشاره به سه شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان کازرون گفت: ناحیه صنعتی شهید مصلحیان کازرون با مساحت ۸۳ هکتار دارای ۲۷ شرکت فعال و ۲۴ شرکت غیر فعال است که حدود ۲۷۰ نفر در فصل کار در این ناحیه صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

 

وی از افتتاح شبکه انتقال برق به منطقه ویژه اقتصادی کازرون به طول ۲۰ کیلومتر از ایستگاه سلمان با همت و تلاش فرماندار و مدیرعامل شهرک صنعتی استان فارس و مبلغی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دهه فجر خبر داد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی کازرون با مساحت ۷۳ هکتار است که زیرسازی آن حدود ۹۰ درصد انجام شده است.

 

صادق‌زاده با بیان اینکه آیین کلنگ‌زنی گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی کازرون در دهه فجر انجام می‌شود گفت: با هزینه‌ای بالغ‌بر ۶۴ میلیارد ریال کارهای از قبیل مخزن هزار متر مکعبی، شبکه داخلی فاضلاب، پکیج تصفیه خانه، برق رسانی به چاه آب و انتقال آب، زیرسازی، جدول‌گذاری و شبکه توزیع و شبکه داخلی برق و فنس‌کشی دور منطقه انجام شده است.

 

مسوول شهرک‌های صنعتی شهرستان کازرون اضافه‌کرد: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی کازرون دارای سه شرکت فعال که ۲۰ نفر در آن مشغول کار هستند.

 

وی گفت: شهرک صنعتی چنارشاهیجان با مساحت ۲۰ هکتار و زیرسازی آن با پیشرفت حدود ۹۵ درصدی است که شبکه برق داخلی، چاه آب و شبکه انتقال آب آن با همت مدیر عامل شرکت های شهرک‌های صنعتی استان فارس تکمیل شده است.

 

صادق‌زاده اضافه کرد: با همت مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان فارس زمین‌های واگذاری در شهرک‌های صنعتی از ۱۵ درصد به ۵ درصد نقدی و ۳۶ ماه به ۴۸ ماه اقساط پرداختی افزایش پیدا کرده است.

 

مسوول شهرک‌های صنعتی شهرستان کازرون در خصوص شهرک صنعتی بالاده گفت:  این شهرک با مساحت ۲۵ هکتار شبکه برق داخلی آن کار شده و جدول‌گزاری با پیشرفت ۵۰ درصد و زیر سازی ۷۵ درصد انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه دو شرکت را آماده بهر‌ه‌برداری داریم افزود: یکی از این شرکت‌ها بهداشتی و دیگری بسته‌بندی مواد غذایی به زودی بهره‌برداری می‌شوند.

 

صادق‌زاده از مراحل واگذاری زمین به سه متقاضی خبر داد و گفت: واگذاری زمین به این سه متقاضی در زمینه سردخانه و بسته بندی میوه و شرکت فرآوری غذایی در حال انجام است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا