کرونا

کرونا جان ۱۴۴ کوه‌چناری را تا کنون گرفته است/ وضعیت کرونایی کوه‌چنار فعلا آبی

به گزارش چنارنیوز، بر اساس آخرین گزارش ها، شهرستان کوه‌چنار در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد که با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر ورود موج هشتم کرونا به کشور، طی روزهای اخیر به صورت آهسته شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری در استان بوده ایم.

آمار مبتلایان به کرونا از ابتدای سال ۱۴۰۱ در شهرستان کوه‎چنار تا کنون ۴۲ نفر بوده است که تعداد کل موارد نمونه‌گیری PCR از ابتدای سال تا کنون در شهرستان کوه‌چنار ۳۰۲ نفر بوده است.

همچنین تعداد موارد فوتی کرونا از ابتدای این بیماری تا کنون ۱۴۴ نفر در شهرستان کوه‌چنار ثبت شده که یکی از فوتی های کرونا مربوط به امسال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روند تدریجی افزایش آمارها را به منزله زنگ هشداری برای گسترش شیوع دوباره این بیماری در سطح استان دانست و ادامه داد: در شرایط کنونی همچون موج های پیشین کرونا، همچنان اهمیت پایبندی تمامی افراد جامعه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی مورد تاکید است.

دکتر حسینی به ویژه افرادی نظیر سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای را گروه های آسیب پذیر جامعه در برابر این بیماری عنوان کرد که با ورود موج جدید بیماری به کشور، نیاز است با جدیت بیشتری ایمنی خود را در برابر این بیماری ارتقا دهند.

او رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شست و شوی منظم دست ها، همچنین دریافت دزهای تکمیلی واکسن کرونا را از جمله توصیه های مهم سلامتی در برابر موج جدید بیماری برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تاکید کرد: عبور از موج هشتم کرونا با تداوم مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ممکن می شود.

حسینی با اشاره به سرعت انتشار بالای سویه جدید اُمیکرون، عبور از موج هشتم کرونا نیازمند تداوم مشارکت و همکاری مطلوب مردم فارس با مجموعه سلامت استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در کنار انجام به موقع واکسیناسیون دانست.

بیشتر بخوانید: تفریح با اسلحه در کازرون جان مرد ۴۵ ساله را گرفت

دکمه بازگشت به بالا