اجتماعیاخبار ایرانفرهنگی

کپی کاری در حوزه هنری و فرهنگی مانع رشد توانمندی داخلی می شود

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس در آیین پایانی پنجمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش با اشاره به خطر کپی سازی و کپی کاری در حوزه مد و لباس تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها می تواند هویت سازی فرهنگی را در پی داشته باشد و هم زمینه خلاقیت و نمایش توانمندی های را ایجاد کند.

حمید قبادی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: محصولات فرهنگی زمانی موثر واقع می شوند، که شکل مادی به خود بگیرند و اگر این فاصله به وجود بیاید، طبیعی است که کپی کاری در حوزه هنری و فرهنگی متداول شده و مانع رشد توانمندی داخلی می شود.

وی ادامه داد:  این فعالیت‌های فرهنگی کمک می‌کند که به فرهنگ مان شکل مادی و ملموس بدهیم و مزیت عینی شدن به آن ببخشیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس جشنواره نقش تن‌پوش را از رویدادهای مهمی برشمرد که توانسته است هنر و فرهنگ را از حوزه فرهنگی به شکل مادی و محصول تبدیل کرده و زمین بهره مندی مردم را از این محصولات را فراهم کرده است.

قبادی ارسال بالای اثر به دبیرخانه این جشنواره را ارزشمند دانست و گفت: اگر چند سال قبل می‌خواستیم نام چند برند ایرانی را ببریم به راستی برند مطرحی وجود نداشت اما در حوزه مد و لباس اکنون می‌توانیم از ده‌ها برند خوب نام ببریم و بگوییم که حضور هر کدام از این برندها مایه افتخار و تأثیرگذار است.

وی افزود: توانسته ایم درصد زیادی از وعده کاربردی شدن محصولات را در شکل انبوه عملی سازیم و در این جشنواره نیز  ۵ طرح اول این جشنواره مورد حمایت قرار گرفته و هر طرح در مرحله اول به تیراژ ۵۰۰ عدد تولید خواهد  شد.

قبادی با اشاره به خطر کپی سازی و کپی کاری در حوزه مد و لباس  تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ها می تواند هویت سازی فرهنگی را در پی داشته باشد و هم زمینه خلاقیت و نمایش توانمندی های را ایجاد کند.

وی حضور صنعتگران و برندهای موفق ایرانی را در این جشنوراه تاثیرگذار خواند و افزود: امروز می توانیم با افتخار از فعالیت ده ها برند ایرانی نام ببریم که در این حوزه فعال هستند و این نشان از رشد و توسعه مدو لباس در چند سال اخیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا