اخبار ویژهسیاسینماینده شهرستان

ازحکایت ناحیه صنعتی چنارشاهیجان و جیب دلالان تا پیگیری نماینده منتخب برای صنعتی شدن شهرستان

به گزارش چنارنیوز، بیکاری؛حکایت جوانان شهرستان کوهچنار است که ریشه در توسعه نیافتگی و کمبود واحدهای تولیدی در این منطقه دارد.

فقر، اعتیاد، طلاق و به تبع آن مشکلات اقتصادی سبب شده تامعضل بیکاری دراین شهرستان به دغدغه جدی جوانان تبدیل شود.

ناحیه صنعتی چنارشاهیجان در ۶ کیلومتری شهر قائمیه مرکز شهرستان کوه‌چنار است که فعالیت‌ برخی واحدهای تولیدی در آن آغاز شده و به علت موقعیت مناسب قائمیه سبب افزایش نیاز به زمین صنعتی در این ناحیه شده است.

صنعتی شدن در جهت توسعه و ایجاد شغل درگاه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در دوران پسا تحریم است که عده‌ای نیز فقط به اسم احداث واحد صنعتی به دنبال ماهی‌گیری از این آب گل‌آلود هستند.

زمین‌های ناحیه صنعتی نباید محلی برای دلال‌بازی باشد از آنجا که برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه‌های زیادی شده است، از این رو نباید اجازه داد زمین‌های شهرکهای صنعتی توسط عده‌ای معطل شود.

استفاده از ظرفیت خالی واحدهای تولید کارخانه‌ها و ایجاد کارخانه، از مباحثی است که می‌تواند باعث ورود تعداد زیادی ازجوانان این شهرستان درعرصه تولید باشد.

همواره شهرک‌های صنعتی نقشی اساسی درایجاد رونق اقتصادی وایجاد اشتغال وبرطرف کردن معضل بیکاری در هرمنطقه را به عهده داشته است

لذا دراین میان نماینده منتخب مردم شهرستان درمجلس ودیگر مسئولان باتوجه به اینکه امسال باشعار”جهش تولید”نامگذاری شده است نیزباید تمام همت خودرا برای رونق تولید واحیای واحدهای صنعتی به کارگرفته تاعلاوه برایجاد اشتغال، ازاشتغال موجودنیز صیانت کنند.

نماینده منتخب نیز وعده پیگیری و توسعه صنعتی کوه‌چنار و کازرون را داده و در دیدار با معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت بر اهمیت اولویت بندی طرح‌های توسعه صنعتی و جذب سرمایه در این منطقه تاکید شده و مقرر شد که با تعیین اولویت‌ها در کازرون و کوه‌چنار، راه حل‌های ممکن برای جلب نظر سرمایه‌گذاران در هیئت‌های اندیشه ورز با توجه به نوع صنعت انتخابی در این هیئت‌ها پیدا شوند و وزارت صنایع حمایت های لازم را به عمل آورد.

امیدواریم با پیگیری‌های نماینده منتخب و تلاش‌های مسوولان مشکلات ناحیه صنعتی چنارشاهیجان از جمله کوتاه کردن دست دلالان زمین که با دور زدن قانون به فکر جیب خود هستند و سرمایه‌گذارانی که دنبال زمین میگردند و همچنین مشکلات سرمایه‌گذارانی که طرحشان در شهرک معطل تسهیلات است حل شود و در سال جهش تولید امیدی در دل جوانان این شهرستان روشن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا