اجتماعیاخبار ویژهبخش هافرهنگیکازرونورزشی

جشن بزرگداشت روز دوسیران برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، جشنواره روز دوسیران با حضور چشگیر مردم و مسئولان روستای دوسیران ، بخش کوهمره و شهرستان کازرون برگزار شد.

قیصر نادری دهیار روستای دوسیران در گفتگو با خبرنگار کوهمره گفت:
باتوجه به مهاجرت‌های بی‌رویه‌ای که در روستای دوسیران انجام می‌گرفت و احساس میشد روستای دوسیران کم‌کم از طرف مردم و مسئولان فراموش میشود به این نتیجه رسیدیم که سالانه جشنی بنام روز دوسیران برگزار کنیم تا مردم روستا حتی آنهایی که به شهر یا روستاهای دیگر مهاجرت‌ کرده‌اند را جهت همبستگی در کنار هم جمع کنیم. علاوه بر این، بزرگداشت روز دوسیران به نوبه خود میتواند باعث اتحاد مردم کوهمره و حتی شهرستان کازرون نیز باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه در سال ۱۳۸۵ سیزده اثر تاریخی روستای دوسیران ثبت گردیده و گردشگران زیادی از کشورهای مختلف از جمله فرانسه، ژاپن، هلند، چین و … به این روستا سفر میکنند، نیاز هست مشکلات روستا که مهمتر از همه مشکل آب شُرب و نبود اینترنت هست مرتفع شود.

نادری بیان داشت: در جشن روز دوسیران هرساله بناهای تاریخی، صنایع دستی و محصولات باغستان‌ها به شرکت کنندگان معرفی میشود و دلیل برگزاری این جشن در محل “اُشتُرخُوس” تاریخی بودن این مکان است.

دهیار دوسیران علت برگزاری جشن روز دوسیران را در تاریخ ۹ فروردین، درگذشت یک جوان از اهالی روستا دانست و گفت: جشنواره هرساله هشت فروردین برگزار میشد ولی امسال به احترام خانواده زنده‌یاد ساسانی‌پور، جشنواره یک روز دیرتر و درتاریخ ۹ فروردین برگزار شد.

کریم ایزدی خبرنگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا