آموزشاجتماعیاخبار ویژهبخش هاکازرون

کاروان سلامت به روستای حسین آباد حکیم باشی بخش چنارشاهیجان رسید

به گزارش چنارنیوز، کاروان سلامت با هدف کمک و درمان رایگان بیماران نیازمند در روستای حکیم‌باشی حسین‌آباد از توابع بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون مستقر و به بیش از ۶۳۵ بیمار به صورت رایگان خدمات ارائه داد.

 

بدون ‌شک در کشور توزیع خدمات سلامت از مهم‌ترین خدماتی است که مردم به آن نیاز دارند و از همین رو یکی از شاخص‌های مهم در رفاه اجتماعی، برخوردار بودن از این خدمات است؛ چراکه همه ایرانیان حق حیات، کیفیت زندگی و سلامت را دارند.

 

در طی سال‌های اخیر دست‌یابی به اهداف طرح تحول سلامت در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته مشهود و بی‌سابقه است، این طرح با هدف کاهش هزینه مالی مردم در حوزه سلامت، افزایش عادلانه دسترسی مردم به خدمات درمانی و بیشترشدن کیفیت این خدمات، طراحی و اجرا شد.

از آثار طرح تحول سلامت در مناطق محروم، حضور کارشناسان سلامت و گروه‌های مختلف پزشکی در این حوزه بویژه مناطق عشایری، روستایی و حاشیه‌نشینان شهری است که این افراد با ارائه خدمات‌ درمانی، روند بیماری‌های مردم در این مناطق را پیگیری و کنترل کرده و گاهی خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

 

در همین راستا طرح کاروان سلامت با هدف کمک و درمان رایگان بیماران نیازمند در روستای حکیم‌باشی حسین‌آباد از توابع بخش چنارشاهیجان شهرستان کازرون اجرا و خدمات‌رسانی بهداشتی و پزشکی به مردم این منطقه را در دستور کار خود قرار داده است.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمرشهرستان کازرون با اشاره به استقرار کاروان سلامت در روستای حکیم‌باشی حسین‌آباد در گفتگو با خبرنگار چنارنیوز  اظهار داشت: کاروان سلامت متشکل از گروه‌های پزشکی است که داوطلبانه در این طرح همکاری داشته و با هدف ارائه خدمات پزشکی در این روستا به صورت رایگان اقدام به ویزیت رایگان کردند.

وی با بیان اینکه کاروان سلامت نمادی از نوع‌دوستی جمعیت هلال‌احمر است، گفت: این کاروان در واقع  دنبال تقویت حس نوع‌دوستی و کمک به مناطق محروم است.

 

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون  با اشاره به اینکه برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های این سازمان است، افزود: هزینه پیشگیری ماندگارتر و کمتر از هزینه‌های درمانی است.

 

خاکسار با بیان اینکه برنامه کاروان سلامت یکی از برنامه‌های این جمعیت در طول سال است و با استفاده از توان داوطلبان در زمینه پزشکی، پرستاری، تزریقات، تست‌های قند و فشار خون، مشاوره و تغذیه و زنان و زایمان و در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود، گفت: از همه مردمی که به نوعی توانایی کمک به مردم و اقشار ضعیف جامعه دارند دعوت می‌کنیم که به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال احمر درآیند تا مردم از خدمات آنها بتوانند استفاده کنند.

 

بهمن جمشیدی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان کازرون نیز در گفتگو با خبرنگار چنارنیوز  با اشاره به کاروان سلامت شهرستان کازرون اظهار داشت: این طرح به منظور سنجش، غربالگری و خطرسنجی سلامت شهروندان و ارائه خدمات بهداشتی رایگان، متشکل از پزشک، ماما، مشاور خانواده و کارشناس تغذیه به روستای حکیم‌باشی حسین آباد بخش چنارشاهیجان اعزام شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان کازرون، هدف از برگزاری این طرح را ارائه خدمات بهداشتی رایگان با رویکرد کاهش مشکلات مردم مناطق محروم روستایی بر پایه سنجش فشار خون و قند خون اهالی این روستا و ارتقای وضعیت سلامت افراد دانست و افزود: با اجرای این حرکت گام بلندی در راستای ارتقای بهداشت جامعه خصوصا افراد ساکن مناطق محروم و افزایش سطح آگاهی شهروندان برداشته می‌شود.

 

بهمن جمشیدی با اشاره به همکاری دکتر علی محمدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان کازرون در خصوص تهیه تجهیزات مورد نیاز افزود: ۶۳۵ نفر از اهالی این روستا از خدمات رایگان اندازه‌گیری قند خون و فشار خون بهرمند شدند.

 

سرپرست اورژانس ۱۱۵ با اشاره به رصد مستقیم فعالیت‌های آموزشی اورژانس توسط دکتر عبدالخالق کشاورزی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: عملکرد مثبت اورژانس در جهت فعالیت‌های آموزشی و با عنایت به سوابق اورژانس در سال جاری سبب تقویت حمایت و رضایت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس از اورژانس کازرون شده و این خود منجر به ایجاد بستری مناسب  در جهت تقویت و مشارکت ما در برنامه‌های آتی می‌شود.

 

جمشیدی در پایان با تشکر از دهیاری روستای حکیم باشی به جهت مساعدت در راه‌اندازی این کاروان، آمادگی اورژانس را جهت هرگونه همکاری با سایر ارگان‌ها و نهادهای سلامت شهرستان اعلام کرد.

سجاد امیرزاده دهیار روستای حکیم‌باشی حسین‌آباد نیز در گفتگو با فارس با اشاره به اجرای کاروان سلامت در این روستا  اظهار داشت: کاروان سلامت با هدف ارتقاء بهداشت و سلامت با همکاری دهیاری و شورای اسلامی، بسیج شهدای حکیم باشی و حوزه بسیج مقاومت امام سجاد(ع) قائمیه، بخشداری چنارشاهیجان، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان کازرون اجرا می‌شود.

سروان پاسدار ابراهیم صادقی زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام سجاد ع در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به دهه مبارکه فجر اظهار داشت: به همین مناسبت در بخش چنارشاهیجان  هر پایگاه چند برنامه متنوع داشته است.

وی با بیان اینکه برنامه کاروان سلامت  پایگاه مقاومت بسیج شهدای حکیم باشی  یکی از برنامه‌های خوب جذاب متنوع و مردمی را در این دهه انجام داد گفت:  از همه کسانی که در این برنامه همکاری کردن خصوصاً بسیج جامعه پزشکی ناحیه سپاه مقاومت بسیج کازرون برادر حسینی، فرمانده پایگاه حکیم باشی و دهیار محترم قدردانی و تشکر می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا