اجتماعیکازرون

فشار خون بالا عامل بیش از ۵۵ درصد سکته‌ها در شهرستان کازرون

به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کازرون، بندر برامکی صبح امروز در نشت خبری با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: فشار خون به عنوان مادر تمام بیماری‌ها و یک بیماری خاموش است.

وی با تشریح عوارض ناشی از فشار خون بالا گفت: روند افزایش بیماری‌های ناشی از فشار خون سه برابر شده که این خود زنگ خطری جدی برای مسوولان بهداشت و درمان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با بیان اینکه شهرستان کازرون نیز همانند سراسر کشور اجرای طرح ملی کنترل فشارخون را در اولویت برنامه‌های خود دارد افزود: بیش از ۱۴۰ هزارنفر در این شهرستان تا کنون غربال‌گری شده که این آمار، بیش از ۵۳ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون از شناسایی ۱۶ هزار نفر دارای فشار خون بالا در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان این طرح ۱۵ هزار نفر دیگر به این تعداد اضافه شود.

برامکی با بیان اینکه در شهرستان کازرون از یک‌هزار و ۲۷۰ مورد سکته در سال ۹۷ بیش از ۵۵ درصد مربوط به فشار خون بالا بوده است افزود: فشارخون بالا عوارض دیگری مثل معلولیت و عوارض قلبی و کلیوی و دیگر موارد نیز دارد.

وی گفت: در شهرستان کازرون افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، خانه یا پایگاه بهداشتی، بیمارستان‌های کازرون، قائمیه و خشت، ایستگاه‌های غربالگری سازمان‌ها و ادارات و در ایستگاه‌های سیار فشار خون خود را رایگان اندازه‌گیری کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کازرون با تشکر از خیرین و سازمان هلال احمر افزود: در این طرح ۵۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

برامکی با درخواست از افراد بالای ۳۰ سال برای حضور در پایگاه‌های درنظرگرفته شده برای اندازه‌گیری فشار خون خود گفت: با رعایت اصول ساده بهداشتی درمانی و تشخیص به‌موقع می‌توان فشارخون بالا را به‌سادگی درمان کرد.

وی همچنین در خصوص تفکیک زباله‌های پزشکی از زباله‌ شهرداری به خبرنگار فارس گفت: طی جلسه‌ای مقرر گردیده بخش خصوصی در این موضوع ورود و دستگاه امهای زباله تاسیس کند که بخش خصوصی در حال بررسی این موضوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا