اخبار ویژهکوه‌چنار

حرکت پربرکت بنیاد برکت در کوه‌چنار

بنیاد برکت با هدف حمایت از اشتغال و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی در شهرستان کوه‌چنار توانسته ۵۵۰ طرح را اجرا و برای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

به گزارش چنارنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کوه‌چنار، بنیاد برکت با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان در حوزه‌ اقتصاد و اشتغال، تمرکز خود را روی این حوزه قرار داده تا نتیجه‌ این تلاش‌ها به اشتغال پایدار در مناطق روستاهای محروم منجر شود.

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از چندسال گذشته تا کنون در کنار الگوهای مشارکتی در بنیاد، عملیاتی شدن اجرای طرح‌های مختلف در جوامع محلی به‌ویژه در روستاها و مناطق محروم را در زمینه‌ ایجاد اشتغال پایدار به‌صورت ضربتی دنبال می‌کند.

ایجاد فرصت‌های اشتغال در جوامع روستایی کوه‌چنار و بازگرداندن رونق ازدست‌رفته به این مناطق توسط بنیاد برکت در این چند سال به  کمک خانوارهای روستایی کوه‌چنار شتافت و باعث شد که طرح اشتغال روستایی جانی دوباره بگیرد.

جهت‌دهی مناطق روستایی  از انزوای سنتی به سمت رونق و پویایی 

مجری طرح‌های اشتغال روستایی بنیاد برکت در شهرستان کوه چنار با بیان اینکه در مناطق محروم باید بتوانیم با اجرای طرح‌های بنیاد برکت به  توانمندی اقتصادی و اجتماعی دست یابیم ، اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف بنیاد برکت تسهیلات اشتغال در آسان‌ترین شرایط در اختیار کارآفرینان و متقاضیان قرار می‌گیرد.

یونس دهداری گفت: توانمندسازی روستاها، ایجاد اشتغال با هدف تقویت زمینه‌های کسب‌وکارهای روستایی، رفع بیکاری و تأمین معیشت پایدار مردم با هدایت، برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد برکت و بر اساس الگوهای کارآفرینی این بنیاد در اختیار روستاییانی که واجد شرایط می‌باشد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روستاها کانون تولید کشور هستند، افزود: اقتصاد جامعه ما از دستاوردهای روستائیان و تولیدات آنها که نقش استراتژیک دارند شروع می‌شود.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت شهرستان کوه‌چنار ادامه داد: راه‌اندازی و ایجاد کسب‌وکارهای گروهی و فردی و همچنین ایجاد کارگاه‌های تولیدی در روستا که بتواند این تولیدات را با توجه به ظرفیت و مزیت مناطق برند سازی کند نقش مهمی در توسعه و صادرات محصولات آنها دارد.

وی با بیان ‌اینکه حمایت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در اشتغال‌زایی اجتماع‌محور روستایی سرعت استقرار کسب‌وکارهای روستایی را فراهم کرده است، تصریح کرد: رویکرد بنیاد برکت در توانمندسازی اقتصادی و حوزه‌ اشتغال، نگاهی سیستماتیک به‌خصوص در مناطق کمتر توسعه‌ یافته محروم و روستایی است تا منابع، منجر به ایجاد اشتغال، تولید و درآمد پایدار شود.

دهداری با اشاره به اینکه کارآفرینی در قالب کسب‌وکارهای خرد، مناطق روستایی را از انزوای سنتی به سمت رونق و پویایی جهت می‌دهد، اظهار داشت: تلاش فراگیر برای افزایش بهره‌وری وکاهش فقر چشم‌اندازی است که بنیاد برکت برای توانمندسازی جوامع روستایی در سال‌های گذشته بسیاری از جوانان این را به ماندن در روستا تشویق کرده است.

ارزیابی مطلوب مردم روستا از عملکرد بنیاد برکت در رونق کسب‌وکار 

سجاد امیرزاده، دهیار یکی از روستاهای هدف اشتغال بنیاد برکت با بیان اینکه  مهمترین مشکل امروز کشور و شهرستان کوه‌چنار بیکاری بخصوص در مناطق روستایی محروم است، اظهار داشت: توجه به استعدادها و ‌قابلیت‌های جوانان روستا برای پویایی روستاها توسط تیم بنیاد برکت یک حرکت قابل‌ تحسین است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و کسب‌وکارهای پررونق در نهایت به فعال شدن ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی منجر می‌شود که این  کاملاً در روستاهای هدف مشخص است و لبخند رضایت را بر لب این منطق نشانده است.

یک کارآفرین جوان نیز به تسهیلات بنیادبرکت برای توسعه کسب و کارخود اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های بنیادبرکت از مهاجرت به شهر بزرگتر منصرف شدم و الان توانسته‌ام با اضافه کردن تجهیزات فعالیت خود را توسعه دهم.

حسین‌پور با بیان اینکه داشتن انگیزه و توانایی لازم برای شروع کار مهم است، افزود: با بازاریابی مناسب و توسعه کسب کار خود با حمایت بنیادبرکت چهارنفر را به مجموعه خود برای کار اضافه کردم.

رئیسی، دیگر کارآفرین جوان نیز با بیان اینکه با حمایت بنیاد برکت توانستم کارگاه تولید کفش خود را از ورشکستگی نجات دهم، عنوان کرد: با دریافت این تسهیلات کارگاه خود را توسعه و دونفر دیگر را نیز در اینجا مشغول به کار کنم.

این تولید کننده موفق توسعه کارگاهش را  از برنامه‌های آتی خود عنوان کرد و افزود: در صورت دریافت تسهیلات بیشتر امکان توسعه کارگاه و تولیدات متنوع‌تر را دارم و می‌توانم تعداد  بیشتری را مشغول به کار کنم.

ایجاد اشتغال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر توسط بنیاد برکت در کوه‌چنار

در ادامه، دهداری با اشاره به حمایت‌های بنیادبرکت از اشتغالزایی در این شهرستان اظهار داشت:  این نهاد با هدف حمایت از اشتغال و فرصت‌های کارآفرینی در شهرستان کوه‌چنار توانسته ۵۵۰ طرح را اجرا کند.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت شهرستان کوه‌چنار افزود: از طرح‌های اجرا شده  ۶۰ طرح به صورت کارگاهی بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت به ۱۶ روستا در شهرستان کوه‌چنار به طور مستقیم وارد شده است، گفت: بنیاد برکت با ورود به شهرستان کوه‌چنار تا امروز توانسته برای بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ نفر ایجاد اشتغال کند.

دهداری به تفاوت حمایت‌های بنیاد برکت با دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها اشاره کرد و گفت: نه تنها بنیاد برکت به یک بار حمایت اکتفا نمی‌کند بلکه با حمایت از متقاضی تا تبدیل آن به کارگاه بزرگ ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، یکی از مهمترین روش‌های کاهش مهاجرت از روستاها به شهر و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از جوانان علاقمند به کارآفرینی و اشتعالزایی در روستاها است.

اجرای طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات  علاوه بر اینکه تحولی در بخش توسعه اشتغال به همراه دارد، به جلوگیری از افزایش مهاجرت‌ها و تشویق و ماندگاری بیشتر روستاییان می‌انجامد و افراد زیادی به‌واسطه اجرای طرح‌های اشتغال از شهرها به روستاها بازمی‌گردند.

بیشتر بخوانید:شورا‌های شهر و روستا و توسعه فضای سبز/زندگی شاد شهروندی/آثار منفی کمبود فضای سبز در جامعه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا