اجتماعیاخبار ویژه

کج سلیقگی تزئین شهر در مناسبت‌های مختلف+فیلم

به گزارش چنارنیوز، همه ما در سفر به هر نقطه‌ای، اولین چیزی که چشم با آن روبرو می‌شود ورودی آن و فلکه اصلی می‌باشد، ما حتی در ورود به ساختمان و خانه نگاهمان به ورودی و نمای بنا جلب می‌شود.

برای زیباسازی شهر‌ها بیش از آنکه اعتبار نیاز باشد، سلیقه نیاز است، شهر قائمیه با توجه به طبیعت بکر و شاهراه اصلی به جنوب، در مناسبت‌های مختلف با کج سلیقگی تمام تزئین می‌شود.

در هر مناسبتی ملی و مذهبی هیچ تزئین چشم گیر و خلاقانه ای در فضای شهر به چشم نمی خورد، البته نه تنها خلاقیت و نوآوری بلکه با تزئینی بسیار ضعیف و سطحی در شهر مواجه هستیم که هرساله تکرار می‌شود که با توجه به تغییر در شهرداری انتظار می‌رفت خیلی بهتر از این عمل شود.

تنها در فلکه اصلی شهر و در مجاورت برخی از ادرات و شهرداری  با نصب چندین رشته پرچم   به استقبال مناسبت‌ها می‌روند و حتی در بیشتر خیابان ها و میدان های دیگر شهر خبری از فضاسازی و تزیینی را حس نخواهید کرد.

تزئین فضای شهر به قدری ضعیف است که شاید بسیاری از افراد حتی متوجه همان چند پرچم در بالای سرشان هم نمی شوند.

حتی بعضی از استندها و تابلوهای شهری تبلیغات تاریخ  گذشته بر رویشان نصب شده است همچنان بدون تغییر باقی مانده اند.

در دورانی که شبکه های ماهوارهای و شبکه های مجازی خوراک غیر فرهنگی خود را در بسته بندی های رنگ و لعاب دار به ذهن نسل امروز وارد می کنند نباید مناسبت‌های ملی و مذهبی را با بی سلیقگی و عدم خلاقیت کوچک و بی اهمیت نشان داد.

قطعا مسائل فرهنگی باید جلوه و نماد بیشتری در شهر داشته باشد تا بتواند توجه نسل جوان و نوجوان به سوی اتفاقات فرهنگی بکشاند و جرقه ی کنجکاوی و به دنبال آن تلاش در پی یافتن پرسش های ذهنی را در او روشن کند.
شهر قائمیه به عنوان یکی از شهرهایی که شاهراه ارتباطی استان فارس به خوزستان، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد است باید در ایجاد انگیزه و رغبت در مسائل فرهنگی اقدامات موثری را انجام دهد.

شهرداری و ادارات و نهادهای شهری از تکرار هر سال برنامه های مشخصی که بازخورد کمی در سطح شهر دارد پرهیز کنند و راه خلاقیت و نوآوری در برنامه ها در پیش گیرند تا بتوانندبا قدم های کوچک فرهنگی گام بزرگی در تثبیت ارزش های اسلامی و انقلابی در میان نسل ها بر دارند.

بیشتر بخوانید: جولان سگ‌های ولگرد در خیابان های قائمیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا