سیاسی

پیشنهاد به داوطلبان رد صلاحیت شده

صفر ساسانی پور، مسئول هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کوه چنار در گفت‌و گوی اختصاصی با چنارنیوز به روند بررسی صلاحیت داوطلبان شورا شهر اشاره کرد و اظهار داشت: جهت شفاف سازی و پاسخ به شبهات و جلوگیری از سوء استفاده افراد غیر موجه و غیر مسئول که قصد ایجاد اختلاف در شهرستان را دنبال می‌نمایند مراحل قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرها بدین شرح اعلام می شود.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۴۹ قانون، تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور، هیات محترم اجرایی موظف است به منظور احراز شرایط در موارد ۳۰ و ۳۳ این قانون در مورد هر یک از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر حسب مورد از مراجع ذی صلاح استعلام نماید و پس از آن که صلاحیت کاندیداها در هیات بررسی گردید پرونده داوطلبان را جهت بررسی صلاحیت آنها تحویل هیات نظارت مجلس شورای اسلامی بر انتخابات شوراها در مدت قانونی دهد.

این مقام مسئول گفت: در بررسی صلاحیت توسط هیات نظارت مرجع استعلام دیگری به مراجع قبلی اضافه می‌شود که نتیجه استعلامات را تحویل هیات نظارت می‌دهد و هیات نظارت پس از مراحل ذکر شده نسبت به بررسی صلاحیت داوطلبان در مهلت قانونی اقدام می‌نماید.

ساسانی‌پور با تشکر از کلیه مراجع استعلام به ویژه نهادهای اطلاعاتی و امنیتی که در روند بررسی صلاحیت داوطلبان به هیئت نظارت کمک کردند، یادآور شد: داوطلبان شورا طبق ماده ۳۰ قانون باید دارای شرایط ایجابی بوده و بر اساس ماده ۳۳ قانون اگر شرایطی که سلبی است در آن مشاهده شود از داوطلبی در شوراها محروم می‌شوند.

مسئول هیئت نظارت ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کوه‌چنار خاطرنشان کرد: مراجع ذی صلاح در استعلامات به این دوماده قانونی یعنی مواد «۳۰ و ۳۳» توجه دارند و نظر خودشان را بر اساس آن به هیات اجرایی و هیات نظارت اعلام می‌نمایند.

وی با قدردانی از تمام کسانی که بر اساس مر قانون عمل نموده اند و با هیات های اجرایی و نظارت همکاری نموده اند، تاکید کرد: در جهت دفاع از هیات نظارت شهرستان و به عنوان یک مسئول در برابر هجمه هایی که در چند روز اخیر علیه این هیات در فضاهای حقیقی و مجازی توسط برخی کاندیداها و افراد غیر مسؤل نسبت داده شده است مطالبی را عرض نماییم.

ساسانی پور اضافه کرد: اعضای هیات نظارت شهرستان سوگند یاد نمودند که در بررسی صلاحیت داوطلبان فقط بر اساس مرّ قانون مستندات قانونی و تحقیقات محلی و رعایت حق الناس و بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی، قومیتی نسبت به صلاحیت داوطلبان اقدام نمایند.

وی در پایان گفت: داوطلبانی که نسبت به صلاحیت خود اعتراضی داشته باشند فقط بایستی از مجرای قانونی و در مهلت چهار روزه اقدام نمایند و اعتراض خود را به فرمانداری و یا هیات نظارت استان تحویل نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا