اخبار ایرانبخش هاچند رسانه ایسیاسیکازرونگالریمذهبی

ماجرای حضور امام جمعه شهید کازرون در قائمیه چندساعت قبل از شهادت

به گزارش چنارنیوز، حجت الاسلام حسین انصاری در خطبه نماز جمعه امروز قائمیه بااشاره به روز قدس و ابتکار امام راحل در نامگذاری این روز اظهارداشت: این ابتکار امام راحل دشمنان را ناامید کرد و به آنها این درس را داد که ملت‌های مظلوم جهان در دنیا تنها نیستند.

امام جمعه قائمیه روز قدس را درس مبارزه با استکبار دانست و گفت: توطئه معامله قرن و عادی سازی روابط کشورهای مسلمان با اسرائیل در جهت تقویت این رژیم و نادیده گرفتن آرمان‌های فلسطین است.

وی با بیان اینکه این حرکات باعث خسارت زیاد برای فلسطینیان است و تمام دنیا باید این نقشه را خنثی کنند اظهارداشت: روز قدس سلاح مردم فلسطین است.

حجت‌الاسلام انصاری به شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و گفت: شهید رمضان از روحانیان بصیر، ولایتمدار، جانباز و رزمنده بود که خدمات شایسته‌ای به مردم شهرستان داشت.

امام جمعه قائمیه به متواضع و مردمی بودن و زندگی ساده و بدون اسکوت امام جمعه شهید کازرون اشاره کرد و افزود: ایشان انسان اهل روضه و گریه بود و به شهر قائمه نیز توجه ویژه داشت.

وی با بیان اینکه امام جمعه شهید کازرون تا ۱۱ شب قبل از شهادت مهمان مردم قائمیه بود اظهارداشت: ایشان در این جلسه بسیار صمیمی در صحبت‌های خود برای حضار از حال هوایی خاص آن شب گفت و با مداحی حضار بلند بلند گریه کردند.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: این شهید رمضان مزد و پاداش سه دهه خدمت را با شهادت از خدا گرفت.
امام جمعه قائمیه به گوشه‌ای از خدمات و کمک‌های امام جمعه شهید کازرون به بخش چنارشاهیجان اشاره کرد و افزود: اصرار و دعوت ایشان از من بود مه امامت جمعه قائمیه را قبول کردم و همچنین ایشان نسبت به ارتقا دادگاه چنارشاهیجان به دادگستری کمک بزرگی کردند.

وی ادامه داد: در آخرین دعوت که شب شهادتشان از ایشان کردیم مثل همیشه سریع قبول کردند و آمدند و ایشان نسبت به اصل ارتقاع بخش چنارشاهیجان به شهرستان مخالفتی نداشت بلکه حمایت هم می‍کرد ولی در جزییات و روش انجام آن نظر متفاوتی داشت.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه امام جمعه شهید کازرون برای دفاع از حرم اهل‌بیت نیز نام نویسی کرده بودند و آرزوی شهادت داشت از بنیادشهید خواست رسما شهادت ایشان را تایید کنند.

امام جمعه قائمیه با بیان اینکه ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ روز دوشنبه در مسجد بازار قائمیه مجلس سومین روز شهادت حجت‌الاسلام حاج شیخ محمد خرسند برقرار است از مردم خواست تا یاد این شهید را گرامی دارند.

مردم قائمیه همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس شرکت و با محکوم کردن نقشه شوم معامعله قرن که با حمایت آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه برای از بین بردن آرمان‌های فلسطین تدارک دیده شده شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.

خبرنگار:ایمان احمدی
عکاس:حسین کیانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا