بخش هاکازرون

یکی از راههای اجرای اقتصادمقاومتی حمایت از عشایر است

به گزارش چنارنیوز، حجت‌الاسلام محمدخرسند امروز بعدازظهر در همایش تکریم و تجلیل از شبانان و گله‌داران نمونه عشایر فارس که با حضور دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه‌فجر، مدیرکل ‌امور‌عشایرفارس، فرماندار و مسوولان استانی و شهرستان برگزار شد اظهارداشت: انسان چیزی را ذخیره نگه می‌دارد که ارزشمند باشد و این که امام(ره) عشایر را ذخیره انقلاب نامیدند، نشان دهنده ارزشمند بودن آن است.

وی یکی از راه‌های عملی شدن شعار اقتصادمقاومتی را اهمیت دادن به شبانان دانست و گفت: عشایر با کمترین امکانات و سرمایه، از داشته‌های خود استفاده می کنند که شوربختانه به‌واسطه خشکسالی لطمات زیادی به این قشر وارد شده و از طرفی به شهرنشینی و شغل‌های کاذب رو آورده‌اند که در شان عشایر عزیز نیست.

امام جمعه کازرون خواستار حل مسئله اسکان عشایرشد و افزود: در مباحث فرهنگی و اقتصادی نیز باید کمک کنیم که عشایر به سنتهای گذشته خود پایبند باشند و شهرنشینی عشایر خدمت به آنان نیست بلکه کمک می تواند در بحث تولید، کشاورزی و مرتعداری باشد که عشایر از گذشته به آن مشغول بوده‌اند

.

وی با اشاره به مهمان‌نوازی و خونگرمی عشایر گفت: عشایر تولیدکنندگان کم‌توقعی هستند که برخلاف زندگی شهری که کمترین نقش را در تولید دارند و بیشترین مصرف کننده هستند، عشایر بیشترین نقش تولید کننده را دارند.

 خرسند با تاکید بر داشتن اقتصادمقاومتی اظهارداشت: باید در جهت هرچه بهتر شدن تولید و اقتصادمقاومتی با اتکا به عشایر تلاش و مسوولان نیز باید برای رفع مشکلاتشان کمک کنند.

امام جمعه کازرون با توصیه به عشایر جهت حفظ مراتع و عدم اجازه برای سوءاستفاده و تصاحب مراتعشان گفت: یکی از نیازهای عشایر بحث مرتع است که باید تامین شود و از طرفی هم عشایر اجازه تغییر کاربری زمین‌های اهدایی را ندهند.

 وی در ادامه گفت: از طرفی دیگران نیز زندگی را برای عشایر تنگ نکنند، که به اجبار زندگی عشایری را رها و به شهر مهاجرت و به شغل‌های کاذب مشغول شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا