آموزشاجتماعیاخبار ویژهبخش هافرهنگیکازرونمذهبی

کوروش کبیر را دوست داریم/زیر چتر اسلام قدم برمیداریم

به گزارش چنارنیوز، حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به شهادت حسین فهمیده در ۸ آبان و روز نوجوان، اظهار داشت: آموزش و پرورش از ظرفیت بسیج دانش آموزی جهت تقویت باورهای اعتقادی و دینی و آشنا کردن نوجوانان و جوانان با فرهنگ ایثار شهادت و مقاومت بیشتر استفاده کنند.

امام جمعه قائمیه با بیان اینکه هفتم آبان را به صورت جعلی به روز تولد کوروش کبیر نسبت می دهند گفت: کوروش کبیر بنیانگذار سلسله پادشاهی هخامنشیان و بنده صالحی بود که حکومت وسیع تشکیل داد و مردم را به پرهیزکاری دعوت می کرد.

حجت اسلام انصاری افزود: کورش کبیر مردی مومن، موحد و مهربان بود که از راه عدل و داد منحرف نمی شد و یاور نیکوکاران و دشمن ظالمان و ستمگران بود و به مال و ثروت علاقه‌ای نداشت و به معاد و رستاخیز ایمان داشت.

خطیب جمعه قائمیه با بیان اینکه هفتم آبان ماه را که به نام روز تولد کوروش کبیر نام نهاده‌اند، هیچگونه سندی در این مورد وجود ندارد یادآورشد: هفتم آبان در تقویم رژیم منحوس شاهنشاهی روز تاجگذاری  شاه ملعون بوده است که امروز عده ای سلطنت طلب، ضد انقلاب، سازمان منافقین و فرقه های ضاله پشت پرده، این جریان را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنند و  شعارهای ضد انقلابی و رفتارهای شر

ک آلود ضددینی سر می‌دهند و به دور قبر کوروش طواف می کنند و  می‌خواهند امنیت کشور را به خطر بیندازد

حجت الاسلام انصاری از مردم، متدین و انقلابی بخش خواست که با بصیرت کافی از انقلاب و کشور عزیزمان حراست کنند و کسانی را که جاهلانه در مسیر همسویی با دشمنان قرار گرفته‌اند توجیه کنند.

وی تاکید کرد: هرگونه تجمع غیرقانونی ممنوع است و سربازان گمنام امام زمان و سبزپوشان سپاه حافظان انقلاب و نیروهای امنیتی مثل همیشه با این تجمعات خُرد کودکانه،  برخورد انقلابی می کنند.

امام جمعه قائمیه تصریح کرد: به ایرانی بودن افتخار میکنیم و زیر چتر اسلام عزیز آرام زندگی می‌کنیم و در مسیر تکامل و اخلاق قدم برمی داریم و به مسلمان بودن خود افتخار می‌کنیم و کوروش را دوست داریم و به آریایی بودن می‌بالیم اما فراتر از تعصبات ایرانی اسلامی هستیم ایرانی غیرتمند و مومن و عامل به قرآن و دستورات الهی،قطعا اگرزمان زندگی کورش کبیر دراین قرن  بود او مسلمان شیعه  وپیرو اهل بیت علیهم السلام بود.

وی در پایان تاکید کرد: کسانی که کوروش رادربرابر اسلام قرارمیدهند  نه کوروش شناسند  ونه اسلام شناس تلاش کنیم منشور کوروش را نصب العین  خودقراردهیم وزندگی خودرا طبق آیات  قرآن کریم که سبب آرامش رستگاری است تنظیم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا