کازرونمحیط زیست

واگذاری زمین با ۷۰ درصد تخفیف در منطقه ویژه اقتصادی کازرون

به گزارش چنارنیوز به نقل از ایرنا رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس گفت: با هدف تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، اراضی این منطقه با ۷۰ درصد تخفیف به متقاضیان سرمایه واگذاری می شود.

 

احد فتوحی، روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از چگونگی روند آماده سازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه متقاضیان سرمایه گذاری در این منطقه می توانند از هم اکنون برای انعقاد قرارداد به شرکت شهرک های صنعتی فارس مراجعه کنند، افزود: تا کنون قرار داد سرمایه گذاری با سه نفر از متقاضیان منعقد شده است.

وی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳هکتار راه اندازی می شود که ۵۰ هکتاراز آن صنعتی است و این میزان نیز قابل افزایش است.

فتوحی گفت: درحال حاضربرخی از زیرساخت های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی کازرون مانند آب و برق آن تامین و بخشی از این منطقه آسفالت و حصار کشی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود: امیدواریم با توجه به قابلیت های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند.

مدیر کل گمرک استان فارس هم در این بازدید گفت: با تکمیل حداقل زیر ساخت های اولیه برای راه اندازی گمرک مانند

تامین فیبرنوری، به انجام رسیدن عملیات گاز رسانی و تکمیل روشنایی اطراف منطقه ویژه اقتصادی کازرون، مجوز استقرار اداره گمرک در این منطقه از گمرک جمهوری اسلامی اخذ خواهد شد.

خداداد رحیمی، به برخی ازمزایای راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی درمناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: ورود ماشین آلات و مواد اولیه خارجی به مناطق ویژه اقتصادی، بدون دریافت حقوق و عوارض گمرکی انجام می شود.

فرماندار شهرستان کازرون هم گفت: به زودی عملیات گاز رسانی به منطقه ویژه اقتصادی کازرون آغاز می شود و افزون بر این مقرر شده امسال اعتبارات مناسبی برای توسعه و تکمیل زیرساخت ها در این منطقه اختصاص یابد.

سید کمال علوی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن شهرستان کازرون به استان بوشهر و حوزه خلیج فارس، سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کازرون از توجیه اقتصادی و فنی بسیار بالایی برخوردار است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی، محدوده جغرافیایی مشخصی در مبادی ورودی یا در داخل کشور است که با هدف جذب سرمایه های خارجی و داخلی و همچنین ایجاد عرصه فعالیت های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه ای و بین المللی ایجاد می شود.

از جمله مزایای منطقه ویژه اقتصادی، صدور مجوز ساخت و پایان کار سرمایه گذاری و تولیدی به صورت رایگان، تبعیت از قانون کار مناطق آزاد تجاری و صنعتی، ورود ماشین آلات خط تولید و ابزار و اثاثیه بدون عوارض گمرکی، فعالیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده و پرداخت عوارض گمرکی مازاد بر ارزش افزوده قطعات خارجی در تولیدات، خرده فروشی کالا برای اتباع خارجی و تخفیف مالیاتی ویژه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا