بخش هاسیاسیکازرون

مجلس با دید بازتر لایحه بودجه ۹۷ را ارزیابی کند

 

به گزارش چنارنیوز، حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان از زحمات پلیس راه اداره راه مأموران امنیت جاده تشکر کرد و اظهارداشت: مسئولین با کار کارشناسی شده ترافیک شهر را کنترل کنند.

وی از رانندگان خواست تا به قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و گفت: شوربختانه آمار تصادفات در استان ما و در کشور نگران‌کننده است.

خطیب جمعه قائمیه تصادف را مرگ خاموش دانست و افزود: هر روز شاهد از بین رفتن چند نفر از عزیزانمان هستیم یک نفر که میمیرد خسارت فراوان دارد چون زن بی همسر و فرزندان بی پدر می‌شود و نان آور خانه که نباشد خانواده فقیر و گرفتار می‌شود و مشکلات فراوان دیگر ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این روز، روز مبارزه با خشونت و افراط گرایی است.

امام جمعه قائمیه با تاکید بر اینکه  وحدت حوزه و دانشگاه از مهمترین نوع وحدت است افزود: وحدت در میان اقشار مختلف جامعه از برنامه‌های مهم و استراتژیک اسلام است و حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم علمی و فرهنگی کشور و دو قطب حساس و دو مغز متفکر جامعه هستند.

وی در ادامه یادآورشد: در طول تاریخ به دشمنان و از آن می خواستند بین این دو مرکز حساس آدم سازی تفرقه و اختلاف ایجاد کنند و دانشگاه را مقابل دین و دین را مقابل دانشگاه قرار دهند و دانشمندان بزرگ چون شهید مفتح و شهید مطهری این توطئه‌ها را خنثی کردند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به ۳۰ آذر ماه  و شب یلداست اظهار داشت: اسلام سنت‌های نیکو و خوب ادیان گذشته را تایید کرده و بر سنت‌های بد و خرافه خط بطلان می‌کشد و شب یلدا بهانه‌ای برای صله رحم باشد.

وی اضافه کرد: دور هم بودن فرصتی برای دیدار پدران و مادران و پدربزرگ و مادربزرگان و سنت مهمانی و حافظ خوانی و شعر خوانی و انس با قرآن کریم و  نهج البلاغه خواندن در کنار خانواده و اینها خاطره خوب است و قلب ها را به هم نزدیک می کنند.

خطیب جمعه قائمیه با توجه به فرا رسیدن فصل سرما خواستار مصرف بهینه صحیح گاز شد و گفت: اصلاح الگوی مصرف را جدی بگیریم و با پوشیدن لباس ضخیم‌تر می‎توان کمتر محتاج بخاری باشیم.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم کودک‌کش صهیونیستی گفت: رئیس جمهور آمریکا با وعده در ایام انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی را به قبله اول مسلمانان انتقال دهد که این اشتباه راهبردی آنها برکات فراوانی را در پی داشته است.

وی افزود: موضوع فلسطین و قدس شریف در اولویت مسائل جهان اسلام قرار گرفته است و سبب وحدت و همگرایی جهان اسلام و حل مسئله فلسطین شده است.

امام جمعه قائمیه اقدام ترامپ را اثبات دشمنی مستمر آمریکا با جهان اسلام و جهان عرب دانست و اظهار داشت: سیاست سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مثل همیشه شکست خورده و در نقاط مختلف دنیا علیه این تصمیم اعتراض و راهپیمایی گردید و مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه تصمیم ترامپ زمینه‌ساز ایجاد انتفاضه جدید در فلسطین علیه اشغالگران خواهد بود گفت: آمریکا امروز در منطقه دارای نقش کمرنگ در مسائل مختلف است.

حجت الاسلام انصاری یادآورشد: شکسته داعش تحولات یمن سوریه عراق معادلات‌شان را به هم زده است و این ارز اندام ناشی از ضعف و واشنگتن در تحولات منطقه است.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران متذکر شد: انگلستان در منطقه ما همیشه منبع شر و زیان بوده و ضربه های فراوانی به وارد کردند و امروز هم دولت انگلیس جاده صاف کن و دلال سیاسی آمریکا است و مراقب رفتارهای موذیانه رژیم فرتوت استعمار باشید

امام جمعه قائمیه با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ خالی از مصوبات برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: نمایندگان مجلس تدبیر کنند چون لایحه بودجه ۹۷ مشکل رکود بیکاری را حل نمی‌کنند وبا افزایش هزینه‌های جاری دولت و کاهش هزینه‌های عمرانی باعث رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری در پایان گفت: ایران اسلامی کشوری ثروتمند است و کسری بودجه را با پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی جبران و مجلس دهم با دید بازتر لایحه بودجه ۹۷ را ارزیابی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا