اجتماعیاخبار ایرانسیاسی

حقوق شهروندی این است که فرهنگیان ما دغدغه معیشت نداشته باشند/ برخی صندوق ذخیره فرهنگیان را اختصاصی خودشان کرده‌اند

سید ابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (پنجشنبه) در جمع فرهنگیان در مجتمع شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار داشت: نیمه شعبان ظرف تولد انسان کامل است و کمال انسان به شناخت و پیروی از انسان کامل خواهد بود.

وی افزود: بهترین حال در این عالم حال وجود حجت خدا، قله عبودیت حضرت حق، توجه به مردم و خلایق، گسترش معروف‌ها و نهی از زشتی‌ها و پلشتی‌ها و حاکمیت قانون خدا بر زمین است.

رئیسی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ گفت: جامعه ما در سال ۵۷ با پیروزی انقلاب و تلاش مردم بابصیرت گام بسیار مهمی که نفی استبداد و شکل دادن جامعه‌ای بر اساس قانون بود، برداشت.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: از افتخارات نظام ما است که برای شکل دادن همه نهادها باید به رأی مردم مراجعه کرد، بنابراین رأی مردم تشریفاتی نیست و تمام نهادها با رأی مردم تعیین سرنوشت می‌شوند.

وی بابیان اینکه فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند، آموزش و پرورش را یک نهاد بسیار مهم در جهت‌دهی جامعه عنوان و تصریح کرد: فرهنگیان نه‌تنها در زمان روز معلم، بلکه در همه زمان‌ها قابل تقدیرند.

رئیسی با اشاره به نقش فرهنگیان در آموزش و پرورش فرزندان جامعه گفت: معلمان ما شغل استادی خود را به سایر کارها ترجیح داده‌اند، بنابراین باید به شکل نظام‌مند در جهت رفع دغدغه‌های فرهنگیان گام برداریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه فرهنگیان نباید دغدغه معیشت داشته باشند،‌ اظهار داشت: دولت باید به شکل نظام‌مند زندگی این معلمان را تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه بعد از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی نباید فرهنگیان کماکان دغدغه‌مند باشند،‌ افزود: معتقدیم هیچ‌کس نباید به‌علت محروم بودن از علم‌آموزی محروم باشد و جامعه زمینه رشد وی را فراهم کند.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: باید عدالت و استانداردسازی آموزشی گسترش یابد و عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند که مباحث اقلیمی و آب‌وهوایی نباید افرادی از جامعه را از آموزش استاندارد در جامعه محروم کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این پسندیده نیست که عده‌ای به صندوق فرهنگیان دست‌اندازی کنند و سهم هر فرهنگی را که بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان بود را بردارد؛ چراکه این صندوق متعلق به همه فرهنگیان است.

وی با اشاره به چند شغله بودن برخی از فرهنگیان تصریح کرد: برخی از فرهنگیان به دلیلا مشکلات معیشتی شغل دیگری را انتخاب می‌کنند، بنابراین ما باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که هیچ فرهنگی به دنبال شغل دوم نباشد.

رئیسی با تأکید بر حفظ کرامت فرهنگیان در دولت کار و کرامت، بیان داشت: کرامت امر مستحبی نیست، بلکه شغل، ‌ازدواج و مسکن در شأن جوانان و افراد جامعه ما عین فقه ماست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به قوانین و مقررات در آموزش و پرورش گفت: اگر این قوانین و مقررات به طور کامل عمل می‌شد، باز ما این‌گونه دغدغه نداشتیم، بنابراین دوره حرف و حرف‌درمانی سپری شده و میدان، میدان اقدام و عمل است.

وی تأکید کرد: تحولات در سازمان و سازوکار آموزش و پرورش بدون نظرخواهی از معلمان و فرهنگیان صحیح نیست. من مهم‌ترین نکته را به حساب آوردن فرهنگیان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کشور می‌دانم.

رئیسی در همین زمینه خاطرنشان کرد: حفظ شأن و کرامت فرهنگیان به حساب آوردن آنان در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سند ۲۰۳۰ تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ بومی‌سازی نشده و این با سند ملی ما سنخیت ندارد. یکباره یک سند می‌آید که با سند مصوب و بومی ما تضاد دارد، این یعنی سند تحول آموزش و پرورش را در گروی یک سند گذاشته‌ایم که هنوز در مراجع قانونی به تصویب نرسیده است.

وی با اشاره به حقوق شهروندی نیز گفت:‌ حقوق شهروندی نیاز به رونمایی ندارد، بلکه حقوق شهروندی به معنای این است که جوان ما از بیکاری خجالت نکشد. سفره‌های خانواده‌های ما خالی از طعام نباشد. کارگاه‌ها تعطیل نشود و یک فرهنگی برای وام ازدواج دختر خود مشکلی نداشته باشد. بنابراین مشکل ما رونمایی از سند و کاغذ و نوشته نیست.

رئیسی با تأکید بر اینکه امروز میدان حرف نیست بلکه میدان عمل است، خاطرنشان کرد: آنچه که امروز هست با آنچه که باید باشد، فاصله دارد؛ مردم با نداشتن می‌سازند،‌اما با تبعیض نمی‌سازند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: فقر مطلق، بیکاری و فساد اداری به هیچ وجه زیبنده نظام اسلامی ما نیست و ما همه اینها را قابل حل می‌دانیم و معتقدیم نه بازگشت به گذشته و نه پذیرش وضع موجود بلکه باید تغییر به نفع مردم صورت بگیرد.

وی معتقد است که بسیاری از ساختارهای فسادآور در کشور ما قابل اصلاح است و مردم هم دیگر طاقت شنیدن فساد در رسانه‌ها را ندارند.

رئیسی افزود: «دزد، دزد» گفتن کافی نیست، بلکه دولت باید اعلام کند که یک ساختار فسادزا را شناسایی و یا اصلاح کرده و با متخلفان نیز برخورد شده است، اما وقتی دولت بگوید ما لیستی را داریم و قوه قضائیه بگوید به دست ما نرسیده است،‌ این مردم را خوشحال نمی‌کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بر این باور است که در موضوع فساد قبل از هر کسی باید مدعی مبارزه با فساد، رئیس دولت باشد و اگر شخصی در روزنامه درباره فساد نوشت، باید مورد نقد قرار گیرد نه اینکه وی را مورد سرزنش قرار دهیم.

وی تأکید کرد: امروز مسئله اصلی کشور کمبود منابع آب، نقدینگی، قانون و نگارش حقوق شهروندی نیست، بلکه مشکل ما مدیریت اجرایی در کشور است.

رئیسی در پایان گفت: امیدواریم به زودی آنچه که مورد رضای خدا و امت اسلامی است، رقم بخورد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا