آموزشاجتماعیبخش هاسیاسیفرهنگیکازرون

انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دمکراسی است

به گزارش چنارنیوز ،  سید قاسم تقوی مدیر آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان با اشاره به بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس کشور اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش آموزی نوعی تمرین دموکراسی و نمادی از مردم سالاری دینی و تمرینی برای آن است که آینده سازان کشور ، شرکت در عرصه های مخلتف اجتماعی و سیاسی را تجربه کنند.

 

تقوی از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در بیش از ۸۰ مدرسه بخش چنارشاهیجان خبرداد و گفت: به جز پایه های اول و دوم دوره ابتدایی در سایر پایه های تحصیلی بیش از هشت هزار دانش آموز برای انتخاب بیش از ۵۰۰  دانش آموز عضواصلی شوراهای دانش آموزی در سوم آبان ماه در انتخابات شرکت کردند.

رئیس آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان با اشاره به اهمیت شورای های دانش آموزی خاطرنشان کرد: مدیران و معلمان شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان نقش بیشتری را در اداره مدرسه ایفا کنند.

 

وی متذکر شد: شوراهای دانش آموزی با تعامل بیشتر زمینه فعالیت تشکل های دانش آموزی را در مدرسه فراهم کنند.

 

تقوی نهادینه کردن فرهنگ نقادی،تحمل مخالف، تعامل با مسوولان مدرسی و همکاری در جهت پیشرفت تحصیلی و آموزشی و تربیتی، هم زیستی مسالمت آمیز و مسئولیت پذیری را از اهداف تشکیل وفعالیت شوراهای دانش آموزی برشمرد و تاکید کرد: با تشکیل شوراهای دانش آموزی، فعالیت دانش آموزان درحوزه های مختلف از جمله؛ اجتماعی، آموزشی، سیاسی و پرورشی تقویت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا