اجتماعیفیلم

از صف مردم برای آب در روستای کنده‌ای تا صف مسئولان استانی و شهرستان برای حل مشکل+فیلم

به گزارش چنارنیوز، فرماندار شهرستان کوه‌چنار به همراه مدیر عامل آبفای استان و مدیر کل امور عشایر فارس به همراه مسئول دفتر نماینده مردم شهرستان‌های کازرون و کوه‌چنار در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی از روستای کنده‌ای و دوسیران بازدید کردند

روستای کنده‌ای با جمعیتی حدود هزارنفر از توابع بخش کوهمره نودان شهرستان کوه‌چنار است که سالیان درازی است که با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند و با تانکر به این روستا آبرسانی می‌شود

هرساله به این روستا با دو تانکر آب رسانی می‌شد که امسال با توجه به کمبود امکانات و مسائل و مشکلات پیش آمده با یک تانکر آب رسانی انجام می‌شد که باعث مشکلات زیادی در آستانه سال جدید در این روستا شد.

علی علیزاده فرماندار کوه‌چنار در این بازدید گفت: آبرسانی سیار به عنوان برنامه کوتاه مدت برای عبور از بحران و مرهم موقت برای تامین نیازهای ضروری روستای کنده‌ای در گذشته اجرا شد و امروز هم با اضطرار در حال انجام است اما کم آبی در این روستا به صورت دائم و کلی تنها با اجرای طرح‌های آبرسانی و پایدار رفع می شود.

علیزاده با بیان اینکه مقرر شد بصورت موقت و در برنامه کوتاه‌مدت با ۴ تانکر آب رسانی به روستای کنده‌ای انجام شود افزود: با همکاری مسوولان به دنبال سرعت بخشیدن به احداث مخزن و انتقال آب از بیدقطار به این روستا برای حل دائم آب‌شرب هستیم.

علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفای استان با اشاره به ۱۲ کیلومتر خط لوله جهت آبرسانی به روستای کنده‌ای از بیدقطار گفت: از این مقدار ۲ کیلومتر در مجموع انجام شده و ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده با تامین اعتبار شروع می‌شود.

وی آبرسانی پایدار به روستای کنده‌ای و دوسیران را یکی از اولویت‌دار ترین برنامه‌های آبفای استان در سال جاری عنوان کرد و تاکید کرد: تامین اعتبار این پروژه‌ را از منابع مختلف بطور جدی پیگیری می‌کنیم.

در این جلسه مقرر شد بجز دو تانکر که درحال آبرسانی سیار به کنده‌ای هستند یکی توسط امور عشایر و یکی بصورت موقت آبفا تامین کنند و در مجموع با چهار تانکر آبرسانی انجام شود.

در این جلسه همچنین مقرر شد شبکه داخلی آب شرب دوسیران تکمیل و فاضلاب روستای دوسیران تا خرداد ۱۴۰۱ افتتاح شود.

مسائل آب شرب شهرستان، آب رسانی به تنگ شیب، ایستگاه پمپاژ دیکانک، تعویض و اصلاح شبکه‌های آب شرب شهرستان، آبرسانی به صالح اباد و حل مشکل آب شرب حکیم‌باشی‌حسین آباد نیز از دیگر مسایل مطرح شده با مدیر عامل ابفای استان و مسئولان‌ استان بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا