اجتماعیفرهنگیکازرون

جشنواره گلستان خوانی درقائمیه

به گزارش چنارنیوز، جشنواره گلستان خوانی با حضور کارشناس آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش فارس ، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و کارشناسان اداری و روسای ادارات ، آموزگاران و دانش آموزان ابتدایی دوره دوم در محل سالن یاس برگزار شد.

در این برنامه دانش آموزان به ارائه برنامه های متنوع در رابطه با حکایت های گلستان سعدی پرداختند.

رئیس اداره آموزش و پرورش اداره در این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر همکاران و مدیر کل محترم آموزش و پرورش و معاونت محترم آموزش ابتدایی و کارشناسان این حوزه در استان گفت: اجرای برنامه گلستان خوانی در مدارس بسیار مفید و موثر است و اهداف مختلفی همچون ایجاد فضایی شاد و پرنشاط در مدارس و تقویت مهارتهای سخنوری و خردمندانه در دانش آموزان شناساندن برزگان ادب پارسی و زنده نگه داشتن زبان و ادبیات فارسی است . این طرح می تواند موجب خودباوری و تقویت اعتماد به نفس ، تقویت حافظه و افزایش دامنه لغات درس ادبیات فارسی ویادگیری و فهم عمیق تر سایر کتابهای درسی شود. توجه و تقویت ادبیات فارسی که مادر تمام درسهاست ضروری است .

رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه ضمن اینکه گلستان خوانی یکی از ماندگارترین طرح هاست گفت: جادارد هم به دانش آموزان عزیز و همکاران محترم که در این راستا تلاش و مشارکت و اجرا می کنند تبریک و تقدیر و تشکر کنم و از همکاران اداری –اجرایی و آموزشی مدارس که در این زمینه برنامه ریزی کردند تشکر می نمایم .

کارشناس آموزش ابتدایی استان در این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل اجرایی این برنامه گفت:دربین کارهای بشر دو کار از همه سختر است یکی حکومت داری و دیگری تعلیم و تربیت . درزمینه تعلیم و تربیت ما با واژه ای سرو کار داریم که مهمترین آن تغییر است . در آموزش و پرورش باید تغییروجود داشته باشد تا تحول ایجاد شود . هر ساله در مقطع ابتدایی با یک برنامه جدیدی وارد می شویم که گلستان خوانی یکی ازآن موارد است .گلستان خوانی چنان تغییری در معلمان و دانش آموزان بوجود آورد که همه از آن لذت می برند .

پروین در این جشنواره گفت: درزمینه آموزش تاکید بر آن است که معلمان با زبان کودک با دانش آموزان صحبت کنند وکتابی صحبت نشود و دانش آموزان رابگذارند بازبان کودکانه و زبان خود صحبت کنند و کتابها رامقدس نکنند.و احترام رایاد دانش آموزان دهند و درتمامی گفتار و کردار و رفتارشان، احترام باشد . برنامه گلستان خوانی به نوعی تغییر رادر دانش آموزان ایجاد می کند . ما، در استان فارسی زندگی می کنیم که دارای شاعرانی است که خود قله های ادب وفرهنگ و فارسی است که وظیفه داریم آن را انتقال دهیم .

ایشان در خصوص برنامه های گلستان خوانی گفت: دانش آموز با گلستان خوانی دارای روحیه ، شجاعت می شوند .خودرادر جلو جمع زیادی معرفی می کند ، بیان می کند ، و رشته سینمایی خود رابه نمایش می گذارد . اگر دانش آموزی به گلستان خوانی معرفی شد برچسب های نخبه و برگزیده و … نزنید رتبه و مقام به آنها ندهید بعنوان نماینده منطقه معرفی کنید .داوری رادر گلستان خوانی کمرنگ کنید سعی شود گلستان خوانی برای همه قابل اجرا باشد . برای ادارات دیگر نهادها و سازمانها در جلسات آنها گلستان خوانی را اجرا کنید . فرهنگ سازی کنید داوری را کمرنگ کنید و خود دانش آموزان داوری کنند

وی در خصوص پیامد های گلستان خوانی گفت: درهر اجرای گلستان خوانی پیامد ها و نتیجه آن می تواند موجب ایجاد تغییر در اخلاق ، رفتار و کفتارها باشد . از پیامدها یاد بگیریم که زندگی خوبی داشته باشیم . پیام های حکایتها برای ما مهم است .

اجرای دیباچه، حکایت و نمایش برگرفته از کتاب گلستان سعدی توسط دانش آموزان از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا