بهداشت و درمان

هماهنگی و پیشگیری از بیماری های هاری – سالک و مالاریا در شبکه بهداشت و درمان کوه چنار

تشکیل این کمیته تخصصی با حضور مسئولان مرتبط با این کار و به میزبانی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار برگزار شد.

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کوه چنار، رئیس شبکه با اعلام این خبر بیان کرد: هدف از برگزاری این کمیته پیشگیری از بیماری های سالک – مالاریا و هاری و رفع معضل حیوانات ولگرد در سطح شهر بیان شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گفت؛ برای کنترل و شکست این بیماری ها در سطح شهرستان نیازمند ورود جمعی ادارات مرتبط با این موضوع ، و لازمه ورود به این مشکل هماهنگی بین بخشی با سایر ادارات می باشد .

مهندس شریف زاده ادامه داد ؛ برای نیل به این هدف، نیاز به اصلاح زیرساخت ها در شهرستان می باشیم. به طور مثال ؛ اصلاح سایت دفن زباله – پاک سازی مکان های تکثیر حشرات و مکان های دفن زباله و رسیدگی به وضعیت حیوانات ولگرد .

در ادامه، مسئول برنامه های بیماری های واگیر شبکه بهداشت گفت : بیماری سالک – مالاریا و مخازن این بیماریها و پتانسیل خطر آنها در شهرستان وجود دارد و به منظور پیشگیری از بروز و شیوع این بیماری ها لازم است زنجیره تکثیر و سیر انتقال این بیماری های زئونوس در انسان یا حیوان قطع گردد.

در پایان مهندس شریف زاده ضمن توضیحات تخصصی لازم در قالب برنامه power point و حساس سازی مسئولان ادارات نسبت به اهمیت دوچندان این بیماریهای واگیر، خاطرنشان کرد؛ بروز حتی یک مورد از این بیماریها در منطقه نیازمند اقدام فوری و ورود به حل مشکل تا ریشه کن شدن بیماری می باشد.

بیشتر بخوانید: زهره محمدی به عنوان مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه شهرستان کوه‌چنار انتخاب شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا