اجتماعیفرهنگیکازرونمذهبی

توصیه‌های دامپزشکی شهرستان به مناسبت عید قربان

به گزارش چنارنیوز، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کازرون در گفتگو با خبرنگار ما از عرضه و کشتار بهداشتی و شرعی تعدای دام زنده به مناسبت عید قربان با هماهنگی توسط شهرداری کازرون خبرداد و اظهارداشت: پذیرش دام‌های قربانی از ساعت ٧ لغایت ١٢ صبح است.
دکتر میلاد کاظمیان با بیان اینکه با ذبح دام نذری در کشتارگاه های دام، سلامتی و بهداشت را به خود و خانواده هدیه کنید، تاکید کرد: در هنگام ذبح دام حتماً از دستکش و عینک کار استفاده گردد و از ریختن خون دام در معابر عمومی خودداری نمایید.
وی تصریح کرد: از هرگونه تماس با انگل یا موجود خارجی روی پوست و پشم دام ( کنه کک و.. ) خودداری گردد و بعد از ذبح دام حتما محل ذبح شستشو و ضدعفونی گردد برای این منظور می‌توان از ضدعفونی کننده های موجود در منزل مانند وایتکس و یا آهک باید استفاده گردد.

رئیس دامپزشکی شهرستان کازرون گفت: در هنگام ذبح مراقب باشید ترشحات یا خون حاصل از ذبح به داخل چشم و دهان وارد نشود و جهت قطعه قطعه کردن لاشه حتماً از دستکش و عینک کار استفاده گردد.

وی تاکید کرد: دام قربانی را در کشتارگاه و گوشت را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری نمایید سپس با رعایت مسائل بهداشتی استفاده از دستکش نسبت به قطعه قطعه کردن گوشت و بسته بندی آن اقدام نمایید..
دکتر کاظمیان گفت: شماره تماس
۰۷۱۴ ۲۲۲ ۷۶۲۵
دامپزشکی شهرستان منتظر گزارشات و بازرسی شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا