آموزش و پرورشدادگستری

جلسه طرح قاضی درمدرسه، در روستای کنده ای برگزار شد

طرح قاضی در مدرسه با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش کوهمره نودان، رئیس شعبه دوم حقوقی دادگستری شهرستان کوهچنارو کارشناس مسئول پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در روستای کنده ای برگزار شد.

ساسانی‌پور، ضمن خوشامد گویی و تقدیر و تشکراز حاضرین در جلسه در مورد محروم بودن روستای کنده‌ای و مشکلاتی که این روستا در زمینه‌های مختلف دارد گفت و در ادامه از تلاشها، اقدامات و پیگیری‌هایی که در زمینه آموزشی برای دانش آموزان این روستا صورت گرفته صحبت کرد.

در ادامه انصاری مسئول پیشگیری از وقوع جرم شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور اولیا در این جلسه گفت: اگرچه اولیاء مسئول اصلی تربیت فرزندان هستند، آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی در زمینه تربیت فرزندان تلاش می‌کند، اما دادگستری و سایر نهادها نیزدر قبال تربیت فرزندان خود را مسئول می داند.

وی گفت:همه ما خود را برای تربیت یک نسل شکوفا مسئول می دانیم و همه دغدغه فرزندان را دارند.

وی تصریح کرد: نقشهای والدین در تربیت فرزندان عبارتند از:

  1. کشف استعداد، علایق و توانایی فرزندان
  2. برجای گذاشتن میراث گرانبهای عزت نفس و احساس ارزشمند بودن برای فرزندان
  3. مقایسه نکردن
  4. محبت و نوازش کردن
  5. کنترل کردن فضای مجازی

در پایان انصاری گفت: مهارت نه گفتن برای فرزندان مهم می باشد. اگر فرزند در خانواده اجازه نه گفتن نداشته باشد در اجتماع نیز از گفتن کلمه نه امتناع خواهد کرد.

در ادامه این مراسم قزل بیگلو رئیس شعبه دوم حقوقی دادگستری شهرستان کوهچنار در ابتدای سخنانش، از صفر ساسانی پور ریاست اداره آموزش و پرورش و همچنین مسئولین و مردم روستای کنده‌ای تقدیر و تشکر کرد و از اینکه اکثر مدیران، بومی منطقه می باشند ابراز خوشحالی کرد.

قزل بیگلو گفت : طرح بازدید از مدارس، طرحی می باشد که از طرف قوه قضائیه و معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در سطح کشور برگزار می‌شود. در این طرح قضات دادگستری در مساجد و مدارس حاضر می‌شوند و مخاطب آنها، دانش آموزان در مقاطع مختلف می باشند تا با قانون و مقرارت مربوطه آشنا شوند و قدم مثبتی در پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

وی بیان کرد: آن چیزی که از نظر مردم یک رفتار ناپسند خطاب می‌شود، آسیب‌ اجتماعی نام دارد.مانند اعتیاد دانش آموز، ترک تحصیل، درگیری و ….

وی در ادامه از اهمیت نقش اولیاء و مربیان در پیشگیری از وقوع جرم گفت و یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی را ناآگاهی یا بروز نبودن اطلاعات والدین نام برد.

وی تصریح کرد:از دلایل ارتکاب به جرم فرزندان،خشونت و سوء رفتار نسبت به فرزندان خود در خانواده، سابقه ارتکاب جرم در پدر و مادر، اعتقادات ضعیف مذهبی ، اختلافات داخل خانواده، اطلاعات ناکافی، محل سکونت وفضای مجازی است.

وی ادامه داد: از مناطق مختلف شهرستان کوهچنار افرادی که مقبولیت بیشتری دارند ، باهدف حل و فصل کردن پرونده‌های اختلافات خانوادگی در محل، گروهی با عنوان مصلحین قرآنی ایجاد کرده‌ایم.

در ادامه قزل بیگلو راهکارهایی برای پایین آوردن نرخ آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب به جرم از جمله:مهارت نه گفتن، بروز بودن اطلاعات، محدود کردن فرزندان از فضای مجازی، تعامل بیشتر اولیاء، آموزش و پرورش و دادگستری، دوستی با فرزندان بیان کرد.

در پایان این مراسم، قزل بیگلو و انصاری به همراه ساسانی پور از فضا و‌محیط داخلی و بیرونی آموزشگاه های زنده‌یاد عباس کاشیگر وشهید باهنر بازدید به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: دیدار رئیس جدید تعزیرات حکومتی شهرستان‌ با فرماندار کوه‌چنار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا