اجتماعیاخبار ویژهبخش هاچند رسانه ایفرهنگیفضای مجازیکازرونگالری

لزوم توجه بیشتر به هنرهای سنتی و هنرمندان در بخش چنارشاهیجان

به گزارش چنارنیوز، با پایان یافتن امتحانات مدارس و شروع تعطیلات تابستانی، پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان برای والدین به دغدغه‌ای جدی تبدیل می‌شود.

برخی معتقدند اوقات فراغت به معنای بیکاری، وقت آزاد یا وقت مرده است اما کارشناسان علوم اجتماعی اوقات فراغت را ضرورتی می‌دانند که انسان رها از برنامه‌ها و وظایف شغلی مدرسه‌ای و اجتماعی با رضایت و اختیار فعالیتی را برای خود برنامه‌ریزی می‌کند.

برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان با شروع تابستان برای والدین به مشکلی جدی تبدیل می‌شود و عده‌ای از والدین معتقدند که بهترین راه پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان ثبت‌نام آنان در آموزشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی است و بر این اساس به سراغ کلاس‌های آموزشی از جمله آموزش موسیقی می روند.

بررسی ها نشان می دهد در حالیکه چنارشاهیجان از داشتن یک موسیقی محلی واحد و یک دست همچون استانهای همجوار بی بهره است اما با داشتن گروه های موسیقی سنتی مختلف توانسته در جشنواره های مختلف موسیقی منطقه ای و ملی شرکت داشته باشد.

مدیر موسسه فرهنگی هنری سیمرغ در افتتاحیه کلاس‌های این موسسه در سالن فرهنگ و ارشاد قائمیه با اشاره به استقبال خوب از کلاس‌های هنری و تئاتر این موسسه گفت: کلاس‌های این موسسه با همکاری کانون شهید عطایی و آموزش و پرورش در زمینه موسیقی و کارهای هنری است.

زهره محمدی ادامه داد: محل برگزاری کلاس ها در کانون شهید عطایی است و هنرآموزان می‌توانند برای ثبت نام به این کانون مراجعه کنند.

وی هدف از برگزاری این کلاس‌ها را ارتقاع کیفیت و کمیت هنر در بخش چنارشاهیجان عنوان کرد و افزود: در این کلاس‌ها هنرآموزان بصورت علمی و رسمی آموزش می‌بینند.

یکی از مدرسان موسیقی چنارشاهیجان نیز از کم توجهی ها به موسیقی سنتی گلایه کرد و گفت: این روزها مراجعه برای فراگیری سازهای سنتی مثل کمانچه و تنبور و نی و تار کم شده است و تعداد هنرجویان سازهای غربی رو به افزایش است.

وی که تمایلی به ذکر نامش نداشت، موسیقی سنتی را نشانگر فرهنگ ملی ایران دانست و گفت: رسانه های جمعی باید بیشتر به آن بپردازند.

وی موسیقی را نیاز جامعه خواند و اضافه کرد: توجه نکردن به موسیقی سنتی موجب می شود که هنرجویان مدام به سوی سازهای غربی بروند که از شبکه های تلویزیونی خارجی پخش می شود و این باعث تضعیف حقوق ملی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا