فرهنگیکازرونگردشگریمذهبی

لزوم نگاه ویژه به ظرفیت گردشگری امامزاده سید حسین (ع)

به گزارش چنارنیوز، امامزاده سید حسین(ع) از دیرباز مورد توجه مردم فارس بوده و به عنوان سومین امامزاده مورد توجه در استان فارس بعد از شاهچراغ و سید علاءالدین حسین به شمار می‌آید.

امامزاده سید حسین(ع) که شجره طیبه ایشان به امام سجاد(ع) منسوب می گردد که مردم اعتقاد زیادی به آن دارند و برای نذورات و گرفتن حاجات به زیارت این امامزاده روی می‌آورند، و به خاطر وجود چشمه سار و باغات به سیاحت و گذراندن تفریحات آخر هفته و ایام تعطیل در جوار این امامزاده می‌پردازند. بر این اساس دارای موقعیت ویژه‌است و جمعیت قابل توجهی از شهرها و استان‌های همجوار به زیارت این امامزاده روی می‌آورند.

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار چنارنیوز به ارزش معنوی امام زادگان شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: امامزاده سید حسین(ع) به‌عنوان یک مزیت ویژه در گردشگری مذهبی برای شهرستان اهمیت دارد و باید تلاش کنیم این ظرفیت را تقویت کنیم تا بتوانیم از آن به طور صحیح بهره برداری و بهره‌وری داشته باشیم.

قاسم یاسینی گفت: به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و نزدیکی امامزاده سید حسین(ع) به شهر تاریخی بیشاپور و تنگ چوگان که به تازگی ثبت جهانی شده است و همچنین گردشگر و زائرپذیر بودن منطقه باید عملیات زیباسازی حرم با کمک‌های مردمی و اداره اوقاف انجام شود و در مرحله بعدی برای اقامت زائران زائرسرا احداث و بازار اطراف حرم نیز ساماندهی شود.

وی ادامه داد: موقعیت طبیعی امامزاده سید حسین(ع) باعث شده این بقعه یکی از برجسته ترین مناطق گردشگری مذهبی در شهرستان کازرون شود.

مدیر آستان مقدس امامزاذه سیدحسین(ع) به نامه نگاری‌های انجام شده در بحث امنیت اشاره کرد و تاکید کرد: اولین چیزی که اهمیت دارد امنیت است که تا امنیت نباشد نمی توان کارهای فرهنگی انجام گیرد.

یاسینی با بیان اینکه اگر در احداث پاسگاه در نزدیکی امامزاده سیدحسین(ع) که قرار بوده انجام شود تسریع گردد قطعا در امنیت بیشتر موثر است تصریح کرد: ضعف زیرساخت‌ها و امنیت می‌تواند مانعی جدی برای استفاده مناسب از ظرفیت این امامزاده گردد.

وی با تشکر از جوانان منطقه شاپور گفت: از زمان مدیریت ما، جوانان منطقه شاپور بخصوص جوانان روستای امامزاده سید حسین(ع) همکاری بسیار خوبی در بحث امنیت این امامزاده داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) با بیان اینکه سالانه هزاران زائر از این بقعه متبرکه زیارت می‌کنند و از این فضای معنوی بهره می‌برند گفت: با توجه به هجمه مسافر و ضعف زیرساخت‌های گردشگری در روستای امامزاده سید حسین می‌طلبد مسئولان نگاه ویژه‌ایی به این روستای زیارتی که می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شود داشته باشند تا با ایجاد رفاهیات برای زائران، رونق اقتصادی و اشتغال روستائیان را به همراه داشته باشد.

این مقام مسئول، با اشاره به قرارگیری این مکان مقدس در مسیر جاده بین چنارشاهیجان و کازرون اظهارداشت: می‌توان با ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران موجب بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در راستای رفع مشکلات شد.

وی ادامه داد: با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط و مردم می توان بسیاری از مشکلات حوزه گردشگری مذهبی را به حداقل رساند و از ظرفیت های آنها بیشتر استفاده کرد.

یاسینی گفت: امامزاده سیدحسین(ع) از بقاع شاخص استان فارس و مرکزی فعال جهت انجام امور فرهنگی به شمار می رود لذا در طول سال طرح‌هایی مختلفی همچون طرح آرامش بهاری در ایام خجسته نوروز، سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه، طرح تابستانی نشاط معنوی ویژه نوجوانان و جوانان، سوگواره بصیرت عاشورایی و… با حضور گسترده مشتاقان و مجاوران این حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدحسین(ع) با تقدیر از حوزه مقاومت بسیج امام سجاد(ع) چنارشاهیجان گفت: پایگاه مقاومت بسیج امام زاده سید حسین همکاری بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف با مجموعه ما دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا