آموزشبخش هافرهنگیکازرونمذهبی

افتتاحیه دهمین دوره کلاسهای طرح معراج اندیشه و کلاس های ترم جدید موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان زهرا (س) قائمیه

به گزارش چنارنیوز، حجت الاسلام حسین انصاری امام جمعه قائمیه در افتتاحیه دهمین دوره کلاسهای طرح معراج اندیشه و آغاز کلاس های ترم جدید موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان زهرا(س) در مصلی جمعه این شهر با اشاره به اهمیت و لزوم توجه به قرآن اظهارداشت: اساس دین اسلام، قرآن و اهل بیت هستند لذا توجه به قرآن و اهل بیت باعث تقویت پایه‌های دین می‌شود.

وی گفت: تنها در صورتی می توانیم قرآن، این گوهر گرانقدر را به زندگی روزمره مردم وارد کنیم که برنامه ریزی درخور و شایسته متناسب با ظرفیت های موجود داشته باشیم و از این طریق است که می توانیم سد محکمی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان ایجاد کنیم.

امام جمعه قائمیه اضافه کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی، استفاده از پتانسیل جشنواره ها و ترویج آموزه ها و معارف دینی با کار فرهنگی باید مورد توجه باشد.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)  در گفتگو با چنارنیوز با اشاره به باوجود انگیزه های بالا برای بهره گیری ازتوانمندی های قرآنی چنارشاهیجان گفت: مشکلاتی نیز وجود دارد که با برداشتن آنها از پیش پای فعالیت های قرآنی، انگیزه گسترش این نوع فعالیت ها مضاعف می شود.

حجت الاسلام احمدخسروی ادامه داد: تعمیق ارزش های دینی و قرآنی در نهاد خانواده و مدرسه تا جامعه با استفاده از برنامه های سامان یافته و امکانات موجود در بخش چنارشاهیجان می‌تواند باعث تربیت نسل قرآنی و پیشگیری از آثار مخرب تهاجم فرهنگی باشد.

وی به نقش موثر خانواده ها در ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و افزود: قرآن نباید فقط برای مجالس ختم و عروسی باشد، بلکه در تمام آیین ها باید از آن بهره جست و فرزندان امروز را نیز در جهت انس با آن ترغیب کرد زیرا این یکی از مسیرهای اصلی برای جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا