آموزشاجتماعیبخش هافرهنگیکازرون

روستای انارستان میزبان کارگاه طرح قاضی در مدرسه

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی آموزش  آموزش و پرورش  قائمیه کار گاه آسیب شناسی اولیاء به عنوان کارگاه طرح قاضی در مدرسه  با حضور دکتر دالکی، اولیاء دانش آموزان و درراستای آگاه سازی خانواده ها از آسیب های موجود در جامعه در منطقه انارستان قائمیه برگزار شد.

 

دکتر دالکی در جمع اولیاء گفت: آسیب شناسی اجتماعی یک علم آکادمیک است که در اطصلاح به آن سوسیال پاتالوژی  میی گویند که امروز در دنیا برروی آن حساس و برنامه ریزی می شود و امروز پدران و مادران باید به علم آسیب شناسی آگاهی داشته باشند .

 

رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان گفت: اطصلاح پیشگیری یعنی مجموعه تدابیری که برای جلوگیری از یک انحراف انجام می شود تا به جرم تبدیل نشود .انحراف همان زخم کوچکی است که اگر در کودکی درمان نشود در بزرگسالی به یک غده چرکین بزرگ تبدیل می شود .

وی تاکید کرد: اگر باور های دینی فرزندان راتقویت کنیم می توانیم تا حدودی در برابر آسیب های اجتماعی ایستادگی کنیم وبه فرزندان خود اعتماد کنیم باور ها ی دینی ، باید ها و نباید ها  و ارزشهای دینی می تواند مانع ایجاد جرم شود و می توانیم فرزندان خوبی در جامعه داشته باشیم چراکه بهترین میراث پدر و مادر برای فرزندان تربیت صحیح است . نظارت بر عملکرد فرزندان و پیگیری آن هم یک امر مهمی در تربیت فرزندان نقش اساسی دارد.

 

دکتر دالکی در خصوص فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی یک بمب ساعتی و یک عامل بسیار خطرناک برای انحراف فرزندان جامعه است . درست است که امروز فرزندان ما باید همگام با علم روزبه فناوری اگاهی داشته باشند اما استفاده درست و صحیح از آن مهمترین مقوله ای است که باید طبق برنامه ریزی و قانون جامعه وخانواده استفاده صحیح شود .

وی در خصوص مواد مخدر و تقلید و الگوگیری  فرزندان از خانواده گفت: استعمال سیگار و قلیان و مواد مخدر در منزل زنگ خطر بزرگی برای انحراف فرزندان است و این می تواند منشاء تقلید برای یادگیری فرزندان  باشد . گاها اولیاء بدون هیچ آگاهی در منزل و دردید فرزندان اقدام به استعمال مواد مخدر ، سیگار و قلیان و استعمال مشروبات الکی می نمایند که این را فرزندان یاد می گیرند .فرزندان از پدر و مادر تقلید می کنند رفتار اولیاء چراغ راه فرزندان است.

دکتر دالکی در خصوص طلاق در خانواده ها گفت: هر طلاقی که در دادگاه صورت می گیرد همانند بمبی است که منفجر می شود چون تبعات طلاق بیشتر از خود طلاق  گریبانگیر خانواده ها و جامعه است  و طبق آمار طلاق بیشترین سن طلاق از ۱۷ سالگی تا ۳۰ سالگی است . و این یک خطر بزرگی برای جامعه است توصیه من به خانواده ها این است  که فرزندان را وادار واصرار به تصمیم گیری زود هنگام در ازدواج نکنید و در ازدواج فرزندان عجله نکنید و بگذارید فرزندان به بلوغ فکری برسند و خود تصمیم بگیرند  تا بتوانند برای بلوغ جنسی خود تصمیم درستی  بگیرند زیرا بیشتر طلاق ها و انحرافات جنسی ناشی از عدم رسیدن به بلوغ فکری و تصمیم گیری ها عجولانه و شتابزده در بلوغ جنسی و ازدواج است که ناآگاهانه عواقب آن منجر به طلاق و از هم پاشیدگی خانواده ها می شود .

 

رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان در پایان در جمع اولیاء دانش آموزان گفت: اولیاء ، تقوا رادر خود و فرزندان تقویت کنند . اگر تقوا در خانواده ای کمرنگ شد زمینه انحراف بوجود می آید . پدر و مادر الگوی فرزندان است وباید تشخیص اولیاء بالاباشدو همانند یک قاضی عمل کنند باید فرزندان رامقید و قانونمند بار آورد تا در آینده نخواهند با جرم سرو کار داشته باشند سعی کنید همگام با علم و فناوری روز جامعه حرکت کنید تا از قافله عقب نباشید .باور های دینی غفرزندان را تقویت تا در روح و روان آنها تاثیر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا