اخبار ویژهسیاسیکازرونورزشی

بازخوانی دوباره شیرازی شدن نماینده سابق کازرون

تأملی بر اظهارات نماینده‌ی سابق کازرون بازخوانی دوباره‌ی شیرازی شدن یک کاندیدا

چنارنیوز” اظهارات فعالان سیاسی و مردم را بدون موضع و صرفا جهت اطلاع منتشر میکند وانتشار این اظهار نظرها به معنای تایید و یا رد آن و یا موضع “چنارنیوز” نیست


پس از سه سال از پایان نمایندگی شاهین محمد صادقی، سرانجام باخبر شدیم ایشان در مراسمی که گفته می شود بو و رنگ انتخاباتی داشت،ظاهر شد و حتی در مقابل مخاطبان این مراسم قرار گرفت و به چند پرسش مجری برنامه پاسخ داد.سه سال پیش و هنگامی که شاهین محمد صادقی روزهای آخر نمایندگیش را می‌گذراند، ناگهان شایع شد که ایشان برای نماینده شدن «سه باره »،چشمان خود را نه به کازرون ،که به مرکز استان دوخته و در نظر دارد که این بار از شیراز کاندیدا شود.شایعه‌ای که سرانجام به حقیقت پیوست و او با ثبت نام در شیراز، خود را به عنوان کاندیدای نمایندگی مردم این شهرستان معرفی کرد.اگر چه ظاهراً دوستان و مشاورینش در کازرون او را از این مسأله بازداشته بودند، اما او در انتها بر عقیده خودش ایستاد و شیراز را انتخاب کرد.اما این قضیه آخر کار نبود. او در مصاحبه‌ای به جای این که خود را فرزند شهرستان کازرون بداند، گفته بود:«خودم را یک شیرازی می‌دانم».سخن محمد صادقی به سرعت مورد توجه رسانه‌های محلی و استانی قرار گرفت و اظهار نظر ایشان در رسانه‌های آن روز به ثبت رسید.به عنوان مثال سایت خبرگزاری دانشجو، مصاحبه ای از ایشان را در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۹۴ منتشر کرد که وی در آن گفته بود:«بیش از آن‌که در کازرون زندگی کرده باشم، در دوران متوسطه و عالی در شیراز بوده‌ام و خود را شیرازی می‌دانم».وی در ادامه‌ی مصاحبه گفته بود:« مطمئن هستم که در حوزه انتخابیه شیراز رای می آورم».
شاهین محمدصادقی اما، پس از سه سال منکر این فرموده خود شده است . پس از سه سال، او در پاسخ به این سؤال که آیا او گفته است که «من یک شیرازی هستم»؟، گفت: من افتخارم این است که‌ در شهرستان کازرون به دنیا آمده‌ام و دوران مدرسه‌ام در همین دبیرستان محل برگزاری این مراسم بوده و اکثر معلمانم و دوستان دوران تحصیلم که هم اکنون هم با آنان ارتباط خوبی دارم کازرونی هستند و اینکه گفته‌اند من شیرازی‌ام کذب محض است ».
فراموشی محمدصادقی به همین گفته تمام نمی‌شود. وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا در شیراز کاندیدا شدید؟ گفت:« رفتن من به شیراز بر اساس یک تاکتیک انتخاباتی بود تا کازرون دو نماینده در مجلس داشته باشد و چند ماه قبل از انتخابات تصمیم بر آن شد که دکتر فریدون عباسی در کازرون کاندید شود و من هم در شیراز.‌ بر همین اساس فعالیت‌های ما در شیراز شروع شد، اما پس از چند ماه دکتر عباسی از کاندیداتوری در کازرون انصراف دادند و این در شرایطی بود که من نیمه‌ی بیشتر راه را در شیراز رفته بودم و امکان بازگشت مجدد به کازرون وجود نداشت».
متأسفانه اسناد موجود مغایر با سخنان جناب محمدصادقی است. اول این که وی در سه سال پیش ، ضمن بیان این نکته که در حوزه انتخابیه‌ی کازرون مجبور می‌شود درگیر کارها و برنامه‌های اجرایی ریز و کوچک بشود که او را از پرداختن به مسایل مهم و کشوری باز می‌دارد، علت کاندیداتوری و حضور خود در حوزه انتخابیه‌ی شیراز را توانایی اثرگذاری بیشتر و عملکرد ملی و استانی بهتر عنوان کرد و نه تاکتیک انتخاباتی.
از سوی دیگر جناب فریدون عباسی در همان قدم اول و در آذرماه ۹۴ به عنوان کاندیدای حوزه‌ی انتخابیه‌ی شیراز ثبت نام نمود.جالب آن که جناب فریدون عباسی هدفش از انتخاب شیراز به جای تهران را این گونه بیان داشته بود:« محل تحصیل من شیراز بوده و بیش از ۳۰ سال خانواده‌ام در شهرستان نورآباد به عنوان یکی از شهرستان‌های استان فارس سکونت داشته‌اند».
سخنان متناقض جناب محمدصادقی برای اهل علم و فرهنگ قابل توجیه نیست. این امر قابل توجیه نیست که ایشان پس از دو دوره نمایندگی و رسیدن به جایگاهی همچون عضو هیأت رییسه مجلس بیاید و این سخنان را به خورد مردم دهد.
جناب محمد صادقی باید از این مردم پوزش و عذرخواهی کند. ایشان باید بپذیرد که سه سال پیش به این مردم پشت کرده است.ایشان باید بپذیرد که حتی اگر سه سال پیش در شهرستان کازرون کاندیدا شده بود و آنگاه اگر رأی هم نمی آورد و کنار گذاشته می شد ، بهتر از این بود که این مردم را تنها بگذارد و برود و نیاید و نیاید و حال پس از سه سال بیاید و چنین سخنان متناقضی بگوید؛ غافل از آن که هر چند ما بخواهیم فراموش کنیم و یا بفراموشانیم! این تاریخ است که فراموش نمی کند و نخواهد کرد.
و اما جناب محمدصادقی و امثالهم عذرخواهی دیگری نیز به این مردم بدهکارند.آن‌ها باید به این سؤال پاسخ گویند که حداقل در این دو سال،آن ها کجا بودند که مردم کازرون را در رخدادهای بحرانی،تنها گذاشتند؟ مگر ایشان و امثال ایشان بدهکار و یا به تعبیر خودشان «خدمتگزار این مردم» نبودند؟ پس در این دوسال که در تب و تاب یک سری مسائل هزینه‌های فراوانی را متحمل شد و در وقتی که مردم امید به یاری ، عمل و کنش امثال آن‌ها داشتند ،چرا آن‌ها شفاف و آشکارا به میانمردم نیامدند تا این ماجراها را در نطفه خفه کنند؟
این که پس از سه سال در این دیار حاضر می شوید ، اگر چه دیر است و خیلی خیلی خیلی هم دیر ،اما می بایست به مردم بگویید و ثابت کنید که تنها برای رأی آن ها ارزش قایل نیستید. البته در این قسمت روی سخنم با دیگر کسان دیگری هم است که به طرقی در سالیان گذشته از مردم شهرستان کازرون برای پله های ترقی خود استفاده کردند ، اما در این سه سال ، این مردم محروم از تریبون های مجلس و دولت را تنها گذاشتند.آیا این مردم لیاقت و شایستگی یاری نداشتند؟ اگر این گونه نیست ،پس حضور آشکار و پیدای شما در کازرون، آن هم یک سال مانده تا انتخابات برای چیست؟ این سؤالی واضح و روشن از سوی مردم است که هر کس و هر فردی که در حال حاضر ،چه کسانی که قبلاً نماینده و فرماندار و شهردار و….بوده اند و چه کسانی که از این به بعد می خواهند خود را مهیای انتخابات آتی کنند و به رأی این مردم نیازمندند،باید پاسخ دهند تا صداقت و روراستی آنها مشخص گردد.

یادداشت: موسی مطهری زاده

یک نظر

  1. بود و نبود اینها فرقی نمیکند مهم این است که افتخار کلید شهرستان شدن قایمیه به دست خود بچه های قایمیه زده شد…(زنده باد رضازاده)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا