اخبار ایراناخبار ویژهفضای مجازی

ورود دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ماجرای عطر سمی

علیرغم انعکاس وسیع یک نامه که در آن به وجود عطری خوش‌بو اما کشنده اشاره شده، اما تاکنون هیچ مرجع رسمی آن را تائید یا تکذیب نکرده است.


به گزارش چنارنیوز به نقل از فارس، از شب گذشته یک نامه به سرعت در فضای مجازی منعکس شد که در متن آن به یک نوع عطر خوشبو اما سمی اشاره شده است، در بخشی از این نامه جنجالی آمده است: عربستان سعودی و امارات متحده عربی برای ایجاد فضای ناامنی در ایران اقدام به تهیه یک نوع عطر بسیار خوشبو اما سمی با نام RASHA کرده است. این عطر به کشور افغانستان منتقل شده و در نظر است از طریق مرزهای شرقی وارد کشور ایران شود. در این راستا عنوان شده هر نفری که از این عطر چند مرتبه استفاده کند، احتمال اینکه فلج یا کشته شود خیلی زیاد است.

خبرنگار ما در تماس تلفنی با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار توضیح و تأیید یا رد محتوای نامه شد، عبدالرسول همتی نیز با بیان اینکه شب گذشته نامه را در فضای مجازی دیدم اما تاکنون از طرف وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای ارسال نشده است، ابراز داشت: در صورت اعلام وزارت بهداشت ما نیز موظف به پیگیری موضوع و برخورد با فروشندگان عطر سمی خواهیم بود.

به دلیل اینکه نامه خطاب به رئیس بیمارستان مسلمین شیراز نوشته شده است،خبرنگار ما ماجرا را از روابط عمومی این بیمارستان جویا شد اما وی صرفاً به یک جمله که «شما تکذیبیه بزنید» اکتفا کرد و راجع به مسؤول تکذیب کننده یا چرایی انتشار و انعکاس نامه توضیحی نداد.

موضوع عطر سمی در دست بررسی است

عصر امروز معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر توزیع یک عطر خوشبو و سمی با نام «راشا» واکنش نشان داد و گفت: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه به عنوان اولویت مهم سازمان غذا و دارو و به دنبال آن معاونت غذا و دارو در هر استان است، این موضوع در دست پیگیری است و هنوز صحت آن مشخص نشده است.

 محمد جواد خشنود با اعلام اینکه تاکنون هیچ جواب صحیحی از منبع خبر پیدا نکردیم و نمی‌توانیم آن را تائید و یا تکذیب کنیم، افزود: موضوع در دست بررسی است و چنانچه خبر تائید و یا تکذیب شود از طریق رسانه‌ها به شهروندان اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول تاکید کرد: به منظور شناسایی کالای وارداتی مجاز و غیرمجاز، برچسب اصالت و سلامت کالا تحت نظر سازمان غذا و دارو بر روی محصولات سلامت محور شامل دارو، محصولات خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی درج شده است. برخلاف برچسب شبنم که به آسانی قابل تقلب بوده و برچسب تمامی کالاها یکسان است، این برچسب قابل تقلب نبوده و اصالت کالای موردنظر را به سه روش می‌توان استعلام کرد.

 خشنود ابراز داشت: ارسال کد UID به شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، ارسال اعداد پشت قسمت پوشیده شده به ترتیب از قسمت اول تا چهارم به همان شماره‌ی پیامکی، وارد کردن اعداد فوق در سامانه الکترونیکی www.ttac.ir و استفاده از نرم افزار بارکد خوان دو بعدی مخصوص تلفن همراه از طریق سایت مذکور از جمله راه‌های استعلام اصالت محصولات وارداتی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که هر شماره پیامکی دیگری به جز شماره پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ بر روی محصول، تقلبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا