امام جمعه

چندین هزار نفر مردم ناراضی از روش استفاده وقف، این سبک اسلام نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در خطبه های نمازجمعه در خصوص جایگاه بانوان در فرهنگ الهی و اسلامی در چند بخش به نکاتی اشاره کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیم در ادامه با اشاره به فتنه های مختلف بعد از انقلاب تاکید کردند: تا به امروز که فتنه هایی که میبینید رنگ و بو پیدا کرده است نگاه کنید ذات همه اینها یکی است ؛ دو ندارد همه بر سایه بی بند وباری است، آن هم با استفاده از ابزار زنان .تا زن زمینه رو فراهم نکند مرد جرعتش را پیدا نمیکند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان با اشاره به سنگ تمام گذاشتن ملت بصیر ایران در هشتم و نهم دی ماه فرمودند : بعد از فتنه هایی که به پا شد زحمت هایی که برای ملت ایجاد کردند ، خسارت هایی که بار آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیم با اشاره به جوسازی و جنگ رسانه ای دشمن نسبت به انتخابات و دروغ پردازی هایی همچون مهندسی انتخابات یا ناکارآمد خواندن دولت توسط رسانه های معاند اظهار داشتند : برخی می گویند دولت چه کرده است؟ بنده ای که الان در چهار دوره ریاست جمهوری مسئول بوده ام، نه مدافع شرقم نه مدافع غربم، نه چپی ام نه راستی ام، خدا میداند اینقد کار شده در این دولت ولی اینقدر خرابی زیاد کرده اند متاسفانه که هرچی می دوند به جایی نمیرسد.

امام جمعه کوه چنار با ابراز نگرانی نسبت به موضوع موقوفات شهرستان تصریح نمودند : این سبک که با مردم دارد رفتار میشود سبک غلطی است؛ یک ریالش اگر درست بشود تو جیب مجموعه من نمی آید؛ من وظیفه دارم از مردم دفاع کنم ، من روند رو در چندین شهرستان بررسی کرده ام میدانی ، این اتفاقی که دارد سر مردم ما می آید موقوفین متعلق به اداره اوقاف نیست که من یقه اش را بگیرم.

متاسفانه وکیل دارند متولی دارند اول متولی ، متولی خودش خارج از کشور است آمریکاست وکیل دارند، وکیل سلیقه ای به نظر حقیر دارد عمل میکند؛ آن چیزی که شاکله اوقاف است نیست. من سر آقای شهردار داد زدم به شورا هم گفتم ،به آقای فرماندار هم عرض کردم اما اگر دیدم روال این است بعضی ها نفع شخصی دارند من نمیدانم. ولی اینگونه به سر مردم آوردن خلاف هست، من هم از مجموعه دادگستری خواستم هم از مسئولین؛ کوتاه هم نمی آیم، بخاطر دفاع از مردم یک متر زمین هم من در این منطقه ندارم نمیخواهم هم داشته باشم نیازی هم ندارم اما برایم سوال است چرا اینطور باید مردم مظلوم آن فردی که دارد من کاری ندارم آن فردی که واقعا ندارد، روزی نیست که به دفتر حقیر مراجعه نشود من میبینم فاکتور های میلیونی داده اند دست افراد مظلوم بخاطر اینکه خانه اش را چهل سال قبل اینجا ساخته است، حالا یکی آمده است میخواهد خونش را بکند در شیشه ،این از عدالت خارج است نمیتوانم سکوت کنم، اگر سکوت کردم اجحاف کرده ام در حق مردم ،من از عدالت خارج میشم شما نمیتوانید پشت سر من نماز بخوانید، عرض میکنم هیچ گونه نفع شخصی در بین نیست و یا ضرر شخصی، نه ملکی دارم که ضرری کنم نه ملکی دارم که نفع کنم نه مطالبه ای کرده ام من تا به امروزی که در محضر شما دارم خطبه میخوانم یک ریال از مجموعه اوقاف مطالبه نکرده ام برای هیچ کار فرهنگی با وجود اینکه وظیفه دارند؛ واقف وظیفه دارد واقف معین کرده است امور قرآنی امور مذهبی مشخص کرده است، عزای حضرت سید شهدا وامثالهم و رسیدگی به فقرا نمیدانم چه میشود، اگر یک مرد پیدا بشود، یک مرد میخواهد بیاید واقعا مشخص کند، چندین هزار نفر مردم ناراضی، این سبک اسلام نیست، این بد عمل کردن و بد فهمیدن از اسلام است، این پای خدا نیست، اینو پای خدا نگذارید ،این رو پای اسلام نگذارید ، این رو پای جمهوری اسلامی نگذارید این شخص است ، اشخاص است که دارند ضرر میزنند ، میدانم از فردا مشکلات برای من ایجاد میکنند بکنند اشکالی ندارد ، پیر شدم در این شهرستان ، روزی که آمدم در این شهرستان یک موی سفید نداشتم پیر شدم اشکالی ندارد، نوش جان این مردم باشد ، اما پای حق می ایستم ، کوتاه هم نمی آیم ، همین الان هم از همه عزیزان مسئول خواستارم که پیگیری مجدانه، اصل وقف نامه را بیاورید بنشینید تحلیل کنید ، کی وظیفه دارد ، نمی شود که بی بند باری باشد ، یکی باید پیدا بشود ، مسئول دارد؛ خدا به همه شما عزت بدهد.

همچنین پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به مناسبت ۹ دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت حجت الاسلام توسلی مهر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوه چنار اظهار داشت : ۹ دی یک روز تاریخی و یک نمادی از اراده ملی در دفاع از انقلاب اسلامی بود.

روزی که یک بار دیگر، ملت عزیزمان نشان دادند خواستار حفظ استقلال، آزادگی و پایبندی به وطن و آرمان های دینی و پیشبرد جامعه با استفاده از ظرفیت های درونی جامعه، هستند.

همچنین مراسم راهپیمائی حماسه ۹ دی‌ماه همراه با اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه پس از اقامه نماز جمعه از مصلی نماز جمعه به سمت میدان امام حسین (ع) قائمیه با حضور نمازگزارن و مردم بصیر کوه چنار و مسئولین برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا