دیگر

اولین نشست نقد و تحلیل رای قضات در نودان برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، اولین نشست نقد و تحلیل رای در دانشگاه پیام نور نودان با حضور رئیس دادگستری و قضات چنارشاهیجان و کوهمره و وکلا برگزار شد.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره در حاشیه این جلسه به خبرنگار چنارنیوز گفت: گاهی اوقات یک رویه قضایی می‌تواند یک خلاء که در نظام قانونی ما وجود داشته است را به خوبی ساماندهی کند و به جای اینکه توقع داشته باشیم که مجلس، دولت و قوه قضائیه با ارائه قانونی که ممکن است مشکلات زیادی برای تصویب و یا فهم آن وجود داشته باشد آن مشکل و خلاء را حل کنند سعی کرده‌ایم با تفسیر، آن مشکل را حل کنیم؛ بنابراین یک کار ما شناسایی این قبیل آرا است.

دکتر تورج دالکی ادامه داد:  تلاش می‌کنیم آرای صادره را آسیب‌شناسی کنیم. مثلا مشکلاتی که در روند صدور و رسیدگی به این آرا وجود دارد را از نظر علمی شناسایی کنیم و از نظر علمی راهکار برای آن‌ها پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه قضات و محاکم ما در صدور آرای خود قاطع عمل می کنند و با استناد به قانون و استدلال موجب تقویت آرا خود می شود اظهارداشت: تاثیر این نقد ها می توانند این باشد که قضات با هوشیاری بیشتری  رای صادر کنند و از ضایع شدن حقوق افراد جلوگیری شود.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره با تشریح دیگر اهداف این جلسات گفت: این نقد‌ها باعث می شود مردم در اجرای عدالت سهیم باشند و بتوانند علت بعضی از آرای صادره را مطلع شوند.

دکتر دالکی اضافه کرد: اقناع وجدانی مردم و جامعه و افکار عمومی راجع به برخی آرا که جنجال آفرین است از دیگر اهمیت این جلسات است تا با اقناع وجدانی، جامعه را قانع کنند و وجدان عمومی  تحت تاثیر مسائل خاص قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه این جلسات ادامه دارد تصریح کرد: در ادامه این جلسات ما از محافل علمی و دانشجو ها استفاده می کنیم.

رئیس دادگستری چنارشاهیجان و کوهمره دستگاه قضا را از بدنه مردم دانست و افزود: هدف دستگاه قضا احقاق حق و عدالت اجتماعی است که خود دستگاه قضا نیز باید پاسخگو اعمالش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا