اجتماعیاخبار ویژهکازرونکوهمرهمحیط زیست

مانور زلزله در مدارس قائمیه برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار “مدرسه ایمن – جامعه تاب آور” با همکاری دستگاه های مختلف از جمله ، آموزش و پرورش ، اورژانس ، آتش نشانی ونیروی انتظامی در واحدهای آموزشی منطقه برگزار شد.

در جریان برگزاری این مانوربا پخش آژیر خطر وقوع زلزله فرضی، دانش آموزان در مکان های مناسب و امن تر از جمله زیرمیز، دور از دیوارها در حیاط مدرسه و گوشه دیوارهای داخلی در کلاس پناه گرفتند.

در مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس قائمیه به دانش آموزان آموزش های لازم درباره نحوه مواجهه آنان با حوادث طبیعی از جمله زلزله ارائه شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره در جمع دانش آموزان گفت : اجرای مانور زلزله باعث می شود تا در زلزله تلفات به حداقل خود برسد و کمتر دچار خسارت شویم.

حجت اله حسنی گفت: گاهی تلفات و خسارت در زلزله ناشی از بی توجهی و بی دقتی خود ماست . اگر اصول پیشگیری را خوب رعایت کنیم و دقت کنیم کمتر دچار آسیب می شویم و یا اصلا نمی شویم .

حسنی گفت: مهمترین اصل در زلزله قبل از هر چیز حفظ آرامش است . هنگام زلزله باید بهترین جا را انتخاب کنیم و جای امنی پناه بگیریم . یا در مکانی که می توانیم از ساختمان فاصله بگیریم فاصله بگیریم . زلزله صرف از نظر طبیعی بودن ، یکی از آیات و نشانه های الهی است . ما بعنوان یک مسلمان وظیفه داریم در برابر زلزله نماز آیات بخوانیم .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا