اخبار ویژهبخش مرکزی کازرونبخش هاجره و بالادهخشتکازرونکنارتخته و کمارجکوهمره

شوراها در انتخاب شهردار سیاسی و جناحی عمل نکنند

فرماندار کازرون در جلسه آموزش شوراهای شهر گفت: انتخاب شهردار باید به دور از نگاه سیاسی و جناحی و قومیتی صورت گیرد.

به گزارش چنارنیوز به نقل از کازرون نما دوره آموزشی ۲ روزه ویژه منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان های کازرون، نورآباد، رستم و شهرهای تابعه با حضور سیدکمال علوی فرماندار شهرستان کازرون، بیات پور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری فارس، شهردار صدرا، شهردار کازرون و منتخبین پنجمین دوره شوراهای اسلامی این سه شهرستان روز یک شنبه اول مردادماه در محل سالن اجتماعات شهراری کازرون برگزار گردید.

 سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون در این جلسه با اشاره به جایگاه شوراها اظهار داشت: جایگاه شورا از بعد انتخابی بودن و متفاوت بودن از نظر انتصابی دارای ارزش  و یک سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد: خدمت در شورا یک خدمت افتخاری و ایثار است و برای همه اعضا آرزوی موفقیت دارم و جا دارد از اعضای شورای چهارم نیز به پاس زحماتشان تشکر کنم.

علوی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مقوله ها در شوراها آشنایی با قانون است و هر چه این قضیه پر رنگ تر باشد خدمت گذاری بهتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: جایگاه قانون گذاری برای شوراها پیش بینی شده است و اگر اختیارات خود را بشناسیم می توانیم مثمر ثمر باشیم و هر جا شورایی موفق بوده به دلیل آشنایی با قانون بوده است.

فرماندار کازرون اضافه کرد: سواد و مدرک دلیلی بر اشرافیت بر قانون نیست و همه اعضا باید با قوانین مربوطه از راه مطالعه آشنا شوند.

علوی انتخاب شهردار را نیز بسیار مهم دانست و اظهار داشت: شهردار نماد اندیشه شورا است چراکه وی منتخب منتخبان مردم است و امیدواریم این انتخاب خارج از مسائل سیاسی و جناحی و قومیتی صورت گیرد و جواب اعتماد مردم را به خوبی بدهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا