اخبار ویژهسیاسیکوه‌چنار

۳۰ مصوبه جدید برای توسعه و آبادانی شهرستان کوه‌چنار

استاندار فارس در پایان هفتاد و چهارمین سفر شهرستانی خود و دومین دور سفر به شهرستان کوه‌چنار از تصویب ۳۰ مصوبه برای توسعه و آبادانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس محمدهادی ایمانیه که در هفتاد و چهارمین سفر شهرستانی خود صبح امروز به شهرستان کوه‌چنار سفر کرده بود، میزان اجرای مصوبات سفر اول خود به شهرستان را بررسی و در پایان جلسه شورای اداری کوه‌چنار، ضمن تقدیر و تشکر از مهمان نوازی مردم شریف شهرستان گفت: خوشبختانه خداوند توفیق داد هفتاد و چهارمین سفر شهرستانی را با مدیران کل، در آستانه میلاد پرخیر و برکت حضرت علی علیه السلام، خدمت مردم شریف شهرستان کوهچنار باشیم.

سفر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به کوهچنار در بهمن 1402

استاندار فارس با بیان اینکه سفر اول به این شهرستان، شانزده مصوبه در پی داشت، از تحقق بیش از ۸۰ درصد این مصوبات خبر داد و خاطر نشان کرد: در مسیر اجرای حدود بیست درصد از مصوبات مربوط به سفر اول به این شهرستان موانعی وجود داشت که امروز با هم اندیشی مدیران استانی، زمینه عملیاتی شدن آن ها نیز فراهم شد.

وی یکی از مصوبات مهمی سفر اول خود به کوه‌چنار را، تکمیل باند دوم بزرگراه شیراز کازرون در محدوده تنگ ابوالحیات عنوان کرد و افزود: این قسمت از بزرگراه طبق وعده ای که داده بودیم تکمیل و در دهه فجر سال گذشته، با حضور مرحوم رستم قاسمی، وزیر وقت راه و شهرسازی بهره برداری شد و در خدمت مردم شریف قرار گرفت.

ایمانیه در ادامه به مصوبات سفر اول در خصوص آبرسانی به روستاهای کوه‌چنار هم اشاره ای کرد و افزود: در راستای آبرسانی به روستاهای این شهرستان از جمله روستای کنده‌ای در سفر مهرماه سال ۱۴۰۰ مصوباتی داشتیم؛برخی از روستاها بیش از ۴۰ سال بود که مشکل آب داشته و تامین آب با تانکر انجام می شد. با تلاش آبفا استان و بسیج سازندگی و استفاده از تجهیزات و اتصالات به هر نحو آبرسانی به این روستاها که بعضا صعب العبور هم بودند به نتیجه رسید.
وی تصریح کرد: امروز هم در شورای اداری شهرستان برای رفع مشکلات باقیمانده در خصوص تامین آب شرب تمهیداتی اتخاذ شد.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس

۳۰ مصوبه؛ ره‌آورد سفر دوم استاندار فارس به شهرستان کوه‌چنار

نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بر اینکه در سفر دوم به شهرستان کوه‌چنار، در راستای توسعه و آبادانی بیشتر این شهرستان ۳۰ مصوبه جدید به تصویب رسید، اظهار داشت: در بحث زیرساخت های ورزشی و زمین های چمن مصنوعی با تمرکز بر روستاها مصوباتی داشتیم و امیدواریم تا پایان سال آینده به نتیجه برسد و مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: جاده مهمی بین فارس و بوشهر وجود دارد که از قائمیه به طرف کنارتخته و دالکی ادامه می یابد و این مسیر هم اکنون در حال تعریض و بهسازی است؛ تلاش کردیم با مصوبات امروز و هماهنگی های انجام شده با معاون محترم وزیر راه، این پروژه با سرعت بیشتری پیش رود و سریع تر در خدمت استفاده‌ی مردم قرار گیرد.

سفر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به کوهچنار در بهمن 1402

ایمانیه با اعلام رضایت از سرعت احداث بنگاه های صنعتی و اقتصادی در ناحیه صنعتی کوه‌چنار، تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان امروز در میز خدمت این شهرستان، منتظر تسهیلات بودند تا کارخانه های خود را تکمیل، فعال وتجهیز کنند لذا در ارتباط با اشتغال آینده درخشانی در انتظار این شهرستان است؛ کوه‌چنار در رابطه با مباحث ایجاد اشتغال رتبه خوبی دارد.

وی افزود: مشکلاتی در ارتباط با آسیب های اجتماعی در شهرستان وجود داشت که با تلاش مسئولین، رشد آسیب های اجتماعی متوقف شده و امیدواریم با برنامه هایی که وجود دارد این آسیب ها رو به کاهش برود و شاهد رفع شدن آنان از چهره شهرستان باشیم.

عالی ترین مقام دولت در فارس در ادامه به موضوع تسهیلات اشتغال زایی، کارگشایی و ودیعه مسکن مددجویان تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی رحمت الله علیه پرداخت و خاطر نشان کرد: عزیزان ما در کمیته امداد و بهزیستی از فعالیت های اشتغال زایی که در شهرستان اتفاق افتاده رضایت دارند و به سبب کسب رتبه های بالا که ناشی از همکاری و هم افزایی این دو دستگاه با مدیریت شهرستان است مقرر کرده اند ۲۵ میلیارد تومان اضافه تر از آنچه مصوب است و می بایست به این شهرستان اختصاص یابد در شش ماه اول سال آینده اضافه شود.

سفر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس به کوهچنار در بهمن 1402

وی تکمیل و تجهیز مدارس را یکی از رویکردهای مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تعدادی از مدارس در شهرستان و یک هنرستان در شهر نودان وجود دارد که می بایست تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد؛ در همین جلسه مدیرکل نوسازی مدارس استان را ماموریت دادم راهی منطقه شوند و بصورت میدانی از این مدارس بازدید داشته باشند و امیدوارم این پروژه ها قبل از دهه فجر ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

استاندار فارس در پایان سخنان خود به بازدید انجام شده از نهضت ملی مسکن در شهرستان کوه‌چنار هم اشاره ای کرد و افزود: اجرای نهضت ملی مسکن در این شهرستان به دلیل تامین زمین و مشکلات ناشی از آن متوقف شده بود اما با تلاشی که در سه ماه گذشته انجام شده، پروژه هم اکنون سرعت خوبی پیدا کرده است؛ توقع دارم در ماه های آینده این عقب ماندگی جبران شود.

نماینده عالی دولت در فارس در دومین دور سفر به شهرستان کوه‌چنار کلنگ احداث کارخانه موتورسیکلت سازی برقی با سرعت کم و رعایت حداکثر ایمنی را بر زمین زد و در قالب میز خدمت با تعدادی از مردم، سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی بصورت چهره به چهره دیدار و نسبت به حل مشکلات ایشان دستورات لازم را صادر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا