اجتماعیچند رسانه ایدیگرفرهنگیکازرونگالریمذهبی

آیین بزرگداشت سالروز ورود آزادگان در شهرستان کازرون برگزار شد

به گزارش چنارنیوز، به مناسبت سالروز و ورود آزادگان هشت سال دفاع مقدس به میهن اسلامی، مراسم باشکوهی با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان و آزادگان در باشگاه فرهنگیان کازرون برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم نمادین با اهدا شاخه های گل از آزادگان استقبال کردند.

نواختن مارش های نظامی و حماسی دوران دفاع مقدس توسط گروه موزیک شور و شعف خاصی به این مراسم بخشیده بود و رزمندگان و آزادگان را به یاد دوران دفاع مقدس می انداخت.

مسابقه نمادین بین چند نفر از آزادگان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد و در پایان با اهدای جوایزی از آنها تجلیل شد.

در این آیین چند نفر از آزادگان جنگ تحمیلی به بیان خاطراتی از دوران اسارتشان پرداخته و رمز پایداری و مقاومت خود را در دوران اسارات ایمان و اعتقاد دینی و قلبی به پروردگار متعال دانستند.

قرائت شعر در وصف آزادگان به زبان کازرونی، اجرای موسیقی خاطره انگیز، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، توزیع بسته های فرهنگی و هدایا به آزادگان از دیگر برنامه های این آیین بود.

یاد آور می‌شویم، روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ ، میهن اسلامی شاهد حضور کبوتران سبکبالی بود که پس از سال ها زندان در اسارتگاه ، قدم به خاک پاک میهن اسلامی خود می گذاشتند. قاصدک آزادی در چنین روزی پیام آورِ رهایی شده و این کبوتران ِاز بند رسته به آغوش گرم ملت خود بازگشتند. میهن اسلامی ، چراغانی بود و شعف و سروری وصف ناپذیر از حضور این رسولان انقلاب و جنگ، سراسر ایران را فراگرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا