آموزشاخبار ویژهدیگرفضای مجازیکازرون

آشنایی دانش‌آموزان قائمیه با جرائم فضای مجازی

به گزارش چنارنیوز به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، کارشناس پلیس فتا در جمع دانش آموزان هنرستان کاردانش شهید نجفی در سالن اجتماعات شهید رحمن میرزایی به تشریح برخورد با سایتها و تماسها و پیامک های مشکوک و دروغین که باعث فریب تعداد زیادی از مردم شده است و آنها رابه طرق مختلف فریب داده و باعث تخلیه حساب بانکی آنها شده اند پرداخت.

وی متذکر شد: تحت هیچ شرایطی در صورت چنین تماسهائی پای دستگاه عابر بانک نروند و اطلاعات کارت و حساب بانکی خود را وارد ننمایند و یا در اختیار افراد ناشناس نگذارند

این کارشناس پلیس‌فتا گفت: شگرد این شیادان بطوری است که با ایجاد حس اعتماد در افراد آنها را تحریک و وسوسه می نمایند تا اطلاعات حسابهای آنها را تخلیه کنند .ضرورت دارد دانش آموزان این اطلاعات را دانسته و به خانواده های خود منتقل و از شگرد این شیادان با خبر نماید .

سروان فرمانی در خصوص شبکه های مجازی اظهارداشت: از ارسال پیامها و فیلم و تصاویر مستهجن و یا غیر اخلاقی یا سیاسی که به نوعی بر اثر ناآگاهی از عواقب جرم آن منجر به ارسال در گروه ها می شوند خودداری کنند .

وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی رمز گوشی ،حساب بانکی و یا دیگر رمزهایی که باعث میشود افرادی سودجو بتوانند سیستم های اطلاعاتی گوشی یا بانکی شمارا تخلیه یا حک نمایند قرار ندهید.

این کارشناس پلیس فتا گفت :قانون برای هریک از جرم ها ی فضای مجازی مجازات‌های خاصی تعیین کرده که فرد متخلف حتی تا ۱۵سال میتواند حبس داشته باشد .

درپایان پرسش و پاسخ بین دانش آموزان انجام شد و وی به سوالات دانش آموزان پاسخ داد و تعدادی از دانش آموزان بعنوان همیار پلیس فتا انتخاب و فرم عضویت پرکردند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا